Resum
A partir de la segona meitat del segle XX en molts països industrialitzats es comença a prendre consciència de l'existència dels nens i dels joves com a grup social. Es posen en marxa polítiques per a evitar la seva explotació. Tota intervenció en el camp social està emmarcada en uns paràmetres de caràcter legal i administratiu. La intervenció educativa en l'àmbit de la justícia juvenil resta condicionada per la normativa legal vigent en cada moment. Aquest marc acompleix dues funcions simultànies, per un costat limita la tasca educativa pero, alhora possibilita les intervencions sòcioeducatives. El reconeixement que el menor és un subjecte amb drets i que ha d'arribar a ser un membre actiu de la societat fa imprescindible una resposta que proporcioni l'equilibri entre control, educació i reinserció.Paraules clau
Referències
Base de dades de la Direcció General de Justícia Juvenil. Departament de Justícia. Generalitat de Catalunya. Pla
Director de Justícia Juvenil. Línies estrategiques, objectius i actuacions 2004-2007. Departament de Justícia . Juliol, 2004.
Panchón, c.; Petrus, A.; Costa,S.; Gil,E. (2005), "Infancia en situació de risc", a: Gómez-Granell, c.; Garcia- Mila, M.;
Ripoll-Millet, A.; Panchón, C. (coord.) Informe 2004. lnfancia,famílies i can vi social a Catalunya. 2 volums. CIIMU.
Barcelona.
Petrus, A.; Panchón, C; Gallego, S. (2002), "Infancia e n situació de risc", a: Gómez-Granell, c.; Ripo l-Millet, A;
Garc ia- Mila , M.; Panchón, C. (coord.) Informe 2002. La infancia i les famílies als inicis del segle XXI. 5 volums.
CIIMU. Barcelona.
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull