Abstract
From the second half of the twentieth century on, many industrialised countries have evinced a growing awarelless of the existence of children and young people as a social g roup. Policies have been put in place to prevent their exploiration. and all social intervention has come to be framed within legal and administratitve paramerers. Educational intervention in juvenile justice fields is now conditioned by legal regulations in force ar all rimes. This framework fulfils two functions, silmutaneously limiting rhe scope of education while enabling socioeducational inrervention. The recognition that minors are subjects with their own rights, who must play an active part in society. calls for a balanced response in volving both control education and reinsertion.Keywords
References
Base de dades de la Direcció General de Justícia Juvenil. Departament de Justícia. Generalitat de Catalunya. Pla
Director de Justícia Juvenil. Línies estrategiques, objectius i actuacions 2004-2007. Departament de Justícia . Juliol, 2004.
Panchón, c.; Petrus, A.; Costa,S.; Gil,E. (2005), "Infancia en situació de risc", a: Gómez-Granell, c.; Garcia- Mila, M.;
Ripoll-Millet, A.; Panchón, C. (coord.) Informe 2004. lnfancia,famílies i can vi social a Catalunya. 2 volums. CIIMU.
Barcelona.
Petrus, A.; Panchón, C; Gallego, S. (2002), "Infancia e n situació de risc", a: Gómez-Granell, c.; Ripo l-Millet, A;
Garc ia- Mila , M.; Panchón, C. (coord.) Informe 2002. La infancia i les famílies als inicis del segle XXI. 5 volums.
CIIMU. Barcelona.
Rights
Copyright
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull