Historia de la Universidad en España durante el franquismo: análisis bibliográfico
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Sara González Gómez
La línia de recerca dedicada a la història de la Universitat espanyola s'ha enriquit
durant les últimes dècades amb contribucions molt variades. En línies generals, és
possible afirmar que ha rebut l'atenció d'un important grup d'investigadors que han
contribuït amb els seus treballs a ampliar i a enriquir la informació de què disposem
sobre el passat històric de les nostres universitats. No obstant això, per la riquesa, la
profusió i la longevitat de moltes d'aquestes institucions, el seu estudi continua estant
obert i inconclús. En aquest treball prendrem el binomi Universitat i franquisme com
a marc de referència, amb la intenció de sondejar l'estat de la qüestió a través de la
presentació d'un repertori bibliogràfic prou ampli sobre la història de les universitats
durant l'etapa dictatorial. L'objectiu essencial amb què es planteja una revisió bibliogràfica
d'aquest tipus no és altre que oferir al lector interessat una mostra significativa
del que s'ha investigat fins al moment i, a la vegada, suggerir possibles temes de recerca
encara no treballats en relació amb la història de la Universitat a Espanya durant el
franquisme, incloent aquí també el cas particular de les universitats laborals.
durant les últimes dècades amb contribucions molt variades. En línies generals, és
possible afirmar que ha rebut l'atenció d'un important grup d'investigadors que han
contribuït amb els seus treballs a ampliar i a enriquir la informació de què disposem
sobre el passat històric de les nostres universitats. No obstant això, per la riquesa, la
profusió i la longevitat de moltes d'aquestes institucions, el seu estudi continua estant
obert i inconclús. En aquest treball prendrem el binomi Universitat i franquisme com
a marc de referència, amb la intenció de sondejar l'estat de la qüestió a través de la
presentació d'un repertori bibliogràfic prou ampli sobre la història de les universitats
durant l'etapa dictatorial. L'objectiu essencial amb què es planteja una revisió bibliogràfica
d'aquest tipus no és altre que oferir al lector interessat una mostra significativa
del que s'ha investigat fins al moment i, a la vegada, suggerir possibles temes de recerca
encara no treballats en relació amb la història de la Universitat a Espanya durant el
franquisme, incloent aquí també el cas particular de les universitats laborals.
Article Details
Com citar
González Gómez, Sara. “Historia de la Universidad en España durante el franquismo: análisis bibliográfico”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, pp. 187-12, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/299853.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Xavier Motilla Salas, Sara González Gómez, Imatge i projecció pública de l’educació d’un príncep durant el franquisme (1948-1954) , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 35 (gener-juny de 2020)
- Gabriel Barceló Bauzà, Sara González Gómez, Presentació. La pràctica educativa en els règims dictatorials durant el segle XX , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 35 (gener-juny de 2020)
- Sara González Gómez, José Luis Hernández Huerta, La libertad de enseñanza en la opinión pública durante la transición a la democracia en España , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 32 (juliol-desembre 2018)
- José Luis Hernández Huerta, Sara González Gómez, Opinión pública y educación durante la transición a la democracia en Argentina. Primeras consideraciones y quía de fuentes documentales , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 24: (juliol - desembre 2014)
- Avelina Miquel Lara, Sara González Gómez, Museus pedagògics i Història pública , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 39 (2022): gener-juny
- Giordana Merlo, Sara González Gómez, Presentació. Els museus, la innovació i la formació historico-educativa del professorat , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 39 (2022): gener-juny