30 issues of Educació Química EduQ
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Aureli Caamaño
Universitat de Barcelona (UB)
Fina Guitart
Universitat de Barcelona (UB)
Pere Grapí
Universitat Autònoma de Barcelona
In this article we describe the changes that have occurred in the editorial and advisory boards and in the structure of the journal and we analyse the monographs and the types of articles published in the last twenty issues, comparing this analysis to the one made with the ten first issues, which was published in issue number 10 of the journal (October, 2011). Next, we analyse the set of issues published from 1 to 30 pointing out some questions that we are considering to continue improving the journal.
Article Details
How to Cite
Caamaño, Aureli et al. “30 issues of Educació Química EduQ”. Educació química, no. 30, pp. 4-10, https://raco.cat/index.php/EduQ/article/view/414535.
Most read articles by the same author(s)
- Aureli Caamaño, Tipos de reacciones químicas , Educació química: No. 27 (2020)
- Aureli Caamaño, Josep Corominas, Macroscopic modelling of physical and chemical changes at the compulsory secondary education. A constant dialog between observation, interpretation, experiments and arguments , Educació química: No. 27 (2020)
- Jordi Cuadros, Fina Guitart, Aureli Caamaño, Pere Grapí, SCQ awards to the baccalaureate research projects (2015-2020): a reflexive analysis , Educació química: No. 26 (2020)
- Aureli Caamaño, Fina Guitart, Pere Grapí, Teaching the concept chemical element and the periodic table in secondary education , Educació química: No. 25 (2019)
- Pere Grapí, Research works on experiments in their historical context , Educació química: No. 26 (2020)
- Fina Guitart, Pere Grapí, Aureli Caamaño, Editorial , Educació química: No. 25 (2019)
- Fina Guitart, Pere Grapí, Aureli Caamaño, Presentació de la monografia: «Treballs de recerca de batxillerat» , Educació química: No. 26 (2020)
- Josep Duran, Fina Guitart, How to distinguish the concepts of elemental substance and chemical element? The historical account and the experimental work , Educació química: No. 28 (2021)
- Aureli Caamaño, Fina Guitart, Pere Grapí, Editorial , Educació química: No. 27 (2020)
- Aureli Caamaño, Pere Grapí, Fina Guitart, Monografia: «Substància química» , Educació química: No. 28 (2021)