Les concepcions de l’alumnat sobre la nutrició humana i com han evolucionat al llarg d’una Unitat Didàctica
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
David Ferrer Sánchez
Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
Roser Pintó Casulleras
Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
La nutrició humana és un dels temes més essencials en l’Educació Secundària degut a la seva relació amb la salut humana. Des d’un punt de vista socioconstructivista, les concepcions alternatives de l’alumnat relacionades amb els fenòmens de la nutrició humana són molt importants perquè el procés d’ensenyament i aprenentatge s’ha de basar en la reconstrucció del coneixement a partir d’aquestes concepcions. Per aquest propòsit, s’ha dissenyat i implementat una Unitat Didàctica sobre la nutrició humana. En aquest treball, s’han analitzat i discutit en profunditat els resultats obtinguts abans, durant i després de la implementació al voltant de tres objectius principals: analitzar les connexions entre els processos
involucrat en la nutrició humana, identificar les concepcions alternatives associades a aquestes connexions i estudiar la evolució de les concepcions alternatives després de la implementació.
involucrat en la nutrició humana, identificar les concepcions alternatives associades a aquestes connexions i estudiar la evolució de les concepcions alternatives després de la implementació.
Paraules clau
Nutrició humana, educació secundària, concepcions alternatives, model integrat, evolució
Article Details
Com citar
Ferrer Sánchez, David; and Pintó Casulleras, Roser. “Les concepcions de l’alumnat sobre la nutrició humana i com han evolucionat al llarg d’una Unitat Didàctica”. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, no. 31, pp. 29-36, https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/310940.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Cristina Simarro Rodríguez, Digna Couso Lagarón, Roser Pintó Casulleras, Indagació basada en la modelització : un marc per al treball pràctic , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 25 (2013): Juny
- Esperança Carrió, Roser Pintó Casulleras, I tanmateix es mou! La relativitat del moviment a 2n d’ESO , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 31 (2016): Juny
- Raquel Rios Font, Roser Pintó Casulleras, Seqüència d’ensenyament-aprenentatge per a l’estudi de la interacció llum-matèria a secundària , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 24 (2013): Març
- David Ferrer Sánchez, Materials ultralleugers: la importància de l’estructura tridimensional , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 30 (2015): Desembre
- Carme Grimalt-Álvaro, Roser Pintó Casulleras, Opinió del professorat sobre la utilització de l’aula digital a les classes de Ciències de secundària. Projecte ADIGIC , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 24 (2013): Març
- Víctor López Simó, Roser Pintó Casulleras, Per què les imatges científiques poden ser problemàtiques per a l’ensenyament de les ciències?. L’exemple de l’estructura, el color i la forma d’una imatge científica , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: Núm. 20 (2011): Núm.: 20 Desembre