Entre l'adaptació, la intermedialitat i les sèries culturals: l'exemple de la fotonovel•la

Main Article Content

Jan Baetens

Aquest article s'ocupa, en primer lloc, de diverses afirmacions generals sobre les nocions d'intermedialitat i transmedialitat, que s'examinen des del punt de vista de l'especificitat del mitjà i de l'escriptura limitada. Se suggereix que la migració de mitjà és inevitable però no il·limitada i que cal tenir en compte la interacció complexa entre amenaces i oportunitats que es produeixen per la dinàmica d'un sistema de mitjans oberts. En segon lloc, estudia el gènere menys conegut de la fotonovel·la per a mostrar alguns d'aquests impediments i possibilitats, amb un clar èmfasis en el context sociocultural i històric de les obres, la forma i funció de les quals varia de formes en ocasions molt sorprenents. També inclou un debat teòric amb altres anàlisis de la fotonovel·la, com la teoria de double face-out desenvolupada per Rosalind Krauss (que més tard faria seva Diarmuid Costello) en la seva lectura de l'art de la instal·lació post-fotonovel·la de James Coleman.

Paraules clau
Intermedialitat, (Rosalind) Krauss, transmedialitat, fotonovel·la, romanç

Article Details

Com citar
Baetens, Jan. “Entre l’adaptació, la intermedialitat i les sèries culturals: l’exemple de la fotonovel•la”. Artnodes, no. 18, doi:10.7238/a.v0i18.3053.

Articles similars

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.