El debilitament dels mitjans
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La distinció entre els termes medium i media que proposa l'obra de Marshall McLuhan es pren com a punt de partida per a desenvolupar una teoria materialista dels mitjans. Es considera que els media són «tècniques culturals» debilitades per les contingències materials del medium, que constitueix un canal indiferent per al contingut simbòlic. Aquest procés de debilitament revela que el medium és una matèria afectiva i influent. El potencial afectiu i el ressorgiment ocasional del medium com a substrat material s'explora en l'obra de tres artistes: Will Schrimshaw, Martin Howse i Jonathan Kemp.
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
William Christopher Schrimshaw, Independent
Will Schrimshaw is an artist, researcher and drummer. Working with sound amidst a larger vibrational continuum, his work is broadly concerned with the subliminal influence of backgrounds and the imperceptible determinants of space and place. In 2011 he completed a PhD in Philosophy and Architecture at Newcastle University, focusing upon ideas of acoustic space and auditory influence within architectural and artistic practice. He teaches courses on sonic interaction and sound design and has completed a number of residencies, solo and group exhibitions, performances and workshops throughout Europe.Articles similars
- Ruth Pagès, L'entorn del net art i la seva recepció: el procés d'apreciació de l'obra de JODI , Artnodes: No 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Paula Fernández Valdés, Aconseguir la sostenibilitat cultural mitjançant la conservació del videoart: plataformes de lliure distribució , Artnodes: No 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Amy Alexander, Programació amb finalitats artístiques o software art , Artnodes: No 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Víctor Murillo Ligorred, Nora Ramos Vallecillo, Transdisciplinarietat entre art, ciència i tecnologia: superació de fronteres en les propostes didacticoexpositives de Karin Ohlenschläger en la seva etapa com a directora de LABoral Gijón , Artnodes: No 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Jamie Allen - Node Coordinator, Introducció del node: La materialitat dels media: nous materialismes amb els mitjans, l'art i la tecnologia , Artnodes: No 12: (Novembre 2012). NODE 12. Materialitat (coord.: Pau Alsina)
- Angus Forbes, IA creativa: de la mímica expressiva a la recerca crítica , Artnodes: No 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
- Miklos Peternak, El món de l’art no és perfecte. Sobre Man is Not Perfect, 1976 de Miklós Erdély , Artnodes: No 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Joshua Korenblat, Laia Solé Coromina, Món sense dissenyar: què significa educar caminant en l’Antropocè , Artnodes: No 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Thomas Zummer, Observacions sobre certes afinitats i diferències entre pràctiques estètiques i científiques , Artnodes: No 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- María Alejandra Crescentino, Videoart al Con Sud. Festivals, arxius i remediació del passat analògic , Artnodes: No 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.