El descarrilament o Fallades d'infraestructura: reflexions al voltant d'un projecte sobre persones i llocs creatius
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest text reflexiu valora les «fallades d'infraestructura» des de la perspectiva d'un investigador implicat en un projecte artístic participatiu i finançat per la iniciativa Creative People and Places. S’utilitza un únic projecte que actuï com a microcosmos de tota la pràctica en general i inciti tot aquest camp a avaluar com s'espera que s’esdevingui la recerca de l'artista. De manera molt conscient, s’opta per no abordar els mètodes o metodologies del «què» i el «per què» de la recerca artística empresa; se centra, en canvi, en l'element humà de la recerca artística i l’explora des d'una perspectiva personal. I ho fa per avalar les nocions exposades per Howard S. Becker, ja el 1984, sobre la interconnectivitat dels processos artístics amb altres elements de l'existència humana i sobre fins a quin punt la infraestructura afecta la producció artística (o de l'investigador artístic). Així, els artistes/investigadors artístics no poden funcionar com a illes apartades, sinó que han de tenir en compte tots els elements que els envolten i que repercuteixen en la seva obra. S'inclou, per tant, una comprensió del fet «personal». El text resulta pertinent per als camps de la política cultural (és a dir, el govern i les organitzacions), la gestió cultural (organitzacions/institucions relacionades amb l'art) i la producció cultural (és a dir, els artistes/comunitats),i alhora n’estudia la intersecció, ja que concerneix la infraestructura que vincula tots aquests camps.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Anthony Schrag, Universitat Queen Margaret
Anthony Schrag és professor universitari de Gestió Cultural a la Universitat Queen Margaret. El seu doctorat basat en la pràctica, que va finalitzar el 2016, estudia la relació entre artistes, institucions i públic, amb una mirada concreta sobre la naturalesa productiva del conflicte dins dels projectes d'art públics/participatius amb suport institucional.
Schrag és artista en actiu i investigador i ha treballat a escala nacional i internacional, i ha residit a Islàndia, els Estats Units, el Canadà, el Pakistan, Finlàndia, els Països Baixos i Sud-àfrica, entre altres països. Treballa de manera participativa i, en la seva pràctica, el debat sobre el lloc de l'art en un context social és essencial. Entre els seus interessos com a professor hi ha l'ètica dels artistes «que treballen amb persones», les pedagogies crítiques i la recerca pràctica.
Ha rebut nombrosos premis, com ara els de The Hope Scot Trust, Creative Scotland, British Council, Dewar Arts Awards o, el 2011, la concessió d'una residència pública del programa Standpoint Futures, a més de la Beca Henry Moore per a artistes. El 2015, va caminar 2638 quilòmetres entre el nord d'Escòcia i la Biennal de Venècia per investigar el lloc de les obres d'art participatives dins de l'esfera pública.
Articles similars
- Ramon Parramon Arimany, Eugènia Agustí, Jo Milne, Eloi Puig, La producció artística basada en processos que cohabiten temporalment els contextos , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Fernando Herraiz-García, Silvia de Riba Mayoral, Laura Marchena Ricis, El potencial de les arts per a imaginar una altra educació. Aprenent de moviments, posicions i trànsits en el cas de l’I.E. Pepa Colomer , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Mª Isabel Soler Ruiz, Rosa Mármol Pérez, Art, Tecnologia i Humanisme. El laboratori de disseny social Studio Roosegaarde com a ecosistema creatiu tecnopoètic , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Paula Fernández Valdés, Aconseguir la sostenibilitat cultural mitjançant la conservació del videoart: plataformes de lliure distribució , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- José Luis Reyes-Criado, Formats situats entorn del debat de ciència-art-tecnologia: una introducció als Festivals Europeus d’Art Digital (DAF) , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Louise Mackenzie, Robertina Šebjanič, Karolina Żyniewicz, Isabel Burr Raty, Dalila Honorato, Mantenir-se en contacte: cas d’estudi de recerca artística durant el confinament per la COVID-19 , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- Marina Pastor, Moises Mañas, Apocalipsi dels mitjans. Dissecció, regeneració i reparació: agents per a la fabricació de sistemes zombi lúdics i tecnocràtics , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Melissa Lima Caminha, Judit Vidiella Pagès, Pallasses & Xoxo Clown Show: marcs teòrics, metodològics i epistemològics d’una recerca social i artística , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Raquel Caerols Mateo, Beatriz Escribano, Medialab Madrid 2002-2006. Cultura participativa i activisme social a Madrid , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Antonio Labella, Salvador Sancha, Maria Cuevas, Heterocronicitat. Cronos a debat , Artnodes: Núm. 22: (Novembre 2018). NODE 22. Humanitats digitals: societats, polítiques, sabers (coord.: Nuria Rodríguez-Ortega)
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.