Col·leccionar intangibles: estratègies de venda d'obres d'art en xarxa

Main Article Content

Pau Waelder

Des dels seus inicis, l'art en xarxa (net art) ha adoptat una postura crítica envers les estructures tradicionals del món de l'art i s'ha mantingut allunyat del mercat i el context de les galeries. No obstant això, al llarg de l'última dècada nombrosos artistes han buscat models per a vendre les seves obres o obtenir-ne una rendibilitat econòmica, per mitjà d'iniciatives pròpies o en col·laboració amb galeries i col·leccionistes. En aquest article s'examinen diverses estratègies de venda d'obres d'art en xarxa desenvolupades per artistes, galeristes i col·lectius que han afrontat les limitacions dels mètodes tradicionals del mercat de l'art, basats en l'escassetat i l'exclusivitat, davant un tipus d'obres lliurement accessibles a internet, que existeixen tan sols en l'intercanvi de dades entre dues màquines. Els exemples analitzats permeten, en última instància, examinar les dinàmiques actuals del mercat de l'art, i també albirar possibles alternatives, més properes a les maneres en què es reben i es consumeixen les pràctiques artístiques actuals.

Paraules clau
mercat de l'art, internet, art en xarxa, art contemporani, art digital, col•leccionisme

Article Details

Com citar
Waelder, Pau. “Col·leccionar intangibles: estratègies de venda d’obres d’art en xarxa”. Artnodes, no. 13, doi:10.7238/a.v0i13.2015.
Biografia de l'autor/a

Pau Waelder, Internet Interdisciplinary Institute (IN3)

PhD Candidate

Internet Interdisciplinary Institute (IN3)

Universitat Oberta de Catalunya

Articles similars

<< < 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.