AI.R Taletorium: 1001 Cyber Nights escrites per intel·ligència artificial
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
AI.R Taletorium és un entorn d’aprenentatge col·laboratiu basat en la intel·ligència artificial i en la cocreación entre la IA i l’ésser humà, així com en el desenvolupament de les relacions socials entre usuaris. AI.R Taletorium està dissenyat per aconseguir una experiència creativa comuna entre grups d’usuaris amb diferents preferències i que no estan necessàriament en la mateixa ubicació. El sistema es basa en un marc de narració interactiu centrat en els personatges. La IA segueix les característiques dels usuaris per traslladar els participants a l’entorn de les històries produïdes per la IA mitjançant avatars. A més, la interfície multimodal ajuda els usuaris a participar en la creació d’històries i a estimular el seu compromís perceptiu i emocional. En la sèrie 1001 Cyber Nights de contes de fades creats per IA ens centrem en la part de narració automatitzada basada en les xarxes neuronals del projecte AI.R Taletorium. Ens inspirem en els mil un contes folklòrics de l’Orient Mitjà i en Scheherazade, que va lluitar per la seva vida explicant històries durant mil i una nits. Emprem el nostre sistema automatitzat de narració AI.R Taletorium per desafiar la creativitat i la imaginació de la IA a l’hora de crear contes de fades per a nens i nenes. Igual que en la història de Scheherazade, ho considerem un paradigma de l’esforç creatiu de la IA per a la seva posterior emancipació.
Paraules clau:
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) Predrag Nikolić, Giacomo Bertin, 2023
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Predrag K. Nikolić, College For Creative Studies, Detroit, Estats Units
El Dr. Predrag K. Nikolić és professor titular i president del Graduate User Experience (UX) Design Program en el College For Creative Studies de Detroit, Estats Units. La seva investigació se centra en la realitat experiencial mixta, la singularitat, la interacció ésser humà-IA, l’emancipació de la intel·ligència artificial, les interfícies intel·ligents, la creativitat robòtica, l’estètica de la IA i el disseny per a canvis de comportament o behavioral design. Combina mons virtuals immersius, intel·ligència artificial i entorns receptius per implicar el públic en noves experiències i percepcions interactives dels mitjans. El seu actual projecte d’investigació Syntropic Counterpoints va tenir nombroses exposicions arreu del món al costat d’obres d’art com AI.R Taletorium, Aquaterrestrial Colonization, Metaphysics of the Machines, Botorikko Machine Created State, Robosophy Philosophy i enn_Visible Island. Ha exhibit i presentat les seves obres en l’Ars Electronica Festival, en l’International Symposium of Electronic Art, en el SIGGRAPH, a Technarte, a EmTech MIT Review, Singapore Science Center, a Maison Xangai, a Hong Kong-Shenzhen Design Biennial, al National Museum of Applied Arts, de Belgrad, i al National Museum of Education de la mateixa ciutat. El doctor Predrag K. Nikolic ha publicat nombrosos articles d’investigació sobre l’experiència creativa de l’usuari i la cocreación, la creativitat de la intel·ligència artificial, l’estètica de la IA, la interacció entre robots, el disseny per al canvi de comportament, la realitat experiencial mixta, les interfícies multisensorials, la interactivitat i el disseny d’interfície. És editor en cap a EAI Endorsed Transactions on Creative Technologies i membre de l’Aliança Europea per a la Innovació, així com fundador d’AI.R Lab.
Giacomo Bertin, Università degli Studi di Padova, Pàdua, Italia
Estudiant de Física de Dades a la Universitat de Pàdua, té una llicenciatura en Física amb una tesi sobre els mètodes computacionals per al descobriment de fàrmacs. És enginyer d’aprenentatge automàtic i desenvolupador d’intel·ligència artificial. Forma part del projecte Syntropic Counterpoints del professor Nikolic i és cofundador d’AI.R Lab, que se centra en la visió artificial i en el processament del llenguatge natural.
Referències
Chen, Tianqui, Mu Li, Yutian Li, Min Lin, Naiyan Wang, Minjie Wang, Tianjun Xiao, Bing Xu, Chiyuan Zhang and Zheng Zhang. “Mxnet: A flexible and efficient machine learning library heterogeneous distributed systems. ArXiv (2015). DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.1512.01274
Gupta, Kunal and Manmohan Chandraker. 2020. “Neural mesh flow 3d manifold mesh generation via diffeomorphic flows”. ArXiv (2020) DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.2007.10973
Hu, Weihua, Bowen Liu, Joseph Gomes, Marinka Zitnik, Percy Liang, Vijay Pande and Jure Leskovec. “Strategies for Pre-training Graph Neural Networks”. ArXiv (2019). DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.1905.12265
Huang, Gao, Zhuang Liu, Laurens van der Maaten and Kilian Q. Weinberger. “Densely connected convolutional networks”. IEEE Conference on Computer Vision and Pattern Recognition (CVPR), (2016): 2261-2269. DOI: https://doi.org/10.1109/CVPR.2017.243
Katheryn R., Christy and Jesse Fox. “Transportability and Presence as Predictors of Avatar Identification Within Narrative Video Games”. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking (2016, April): 283-287. DOI: https://doi.org/10.1089/cyber.2015.0474
Liu, X, Shaoxin Li, Meina Kan, Jie Zhang, Shuzhe Wu, Wenxian Liu, Hu Han, Shan, Shiguang Shan and Xilin Chen. “Agenet: Deeply learned regressor and classifier for robust apparent age estimation”. IEEE International Conference on Computer Vision Workshop (ICCVW), (2015): 258-266. DOI: https://doi.org/10.1109/ICCVW.2015.42
Mnih, Volodymyr, Koray Kavukcuoglu, David Silver, Alex Graves, Ioannis Antonoglou, Dann Wierstra and Martin Riedmiller. “Playing atari with deep reinforcement learning”. ArXiv (2013). DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.1312.5602
Radford, Alec, Joon Wook Kim, Chris Hallacy, Aditya Ramesh, Gabriel Goh, Sandhini Agarwal, Girish Sastry, Amanda Askell, Pamela Mishkin, Jack Clark, Gretchen Krueger and Ilya Sutskever. “Learning transferable visual models from natural language supervision”. ArXiv (2021). DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.2103.00020
Ravi, Nikhila, Jeremy Reizenstein, David Novotny, Taylor Gordon, Wan-Yen Lo, Justin Johnson and Georgia Gkioxari. “Accelerating 3D Deep Learning with PyTorch3D”. ArXiv (2020). DOI:
https://doi.org/10.48550/arXiv.2007.08501
Rose, Stuart, Dave Engel, Nick Cramer and Wendy Cowley. “Automatic keyword extraction from individual documents”. In: M.W. Berry and J. Kogan (eds.). Text Mining (2010). DOI: https://doi.org/10.1002/9780470689646.ch1
Schroff, Florian, Dmitry Kalenichenko and James Philbin. “Facenet: A unified embedding for face recognition and clustering”. EEE Conference on Computer Vision and Pattern Recognition (CVPR), (2015): 815-823, 815-823. DOI: https://doi.org/10.1109/CVPR.2015.7298682
Sitzmann, Vincent, Julien N. P. Martel, Alexander Bergman, David B. Lindell and Gordon Wetzstein. “Implicit neural representations with periodic activation functions”. ArXiv (2020). DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.2006.09661
Talib, Ruhiyati Idayu Abu, Predrag K. Nikolić, Mohd Shahrizal Sunar and Rui Prada. 2020. “In-visible island: Inclusive storytelling platform for visually impaired children”. Mobile Networks and Applications, no. 25 (2020): 913-924. DOI: https://doi.org/10.1007/s11036-020-01515-5
Yao, Lili, Nanyun Peng, Ralph Weischedel, Kevin Knight, Dongyan Zhao and Rui Yan. “Plan-And-Write: Towards Better Automatic Storytelling”. ArXiv (2018). https://doi.org/10.48550/arXiv.1811.05701
Articles similars
- Predrag Nikolić, Ruiyang Liu, La metafísica de les màquines: de la interacció humà-robot-robot a la capacitat d’abstracció filosòfica de la intel·ligència artificial , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Miguel Alfonso Bouhaben, La recerca artística eurocèntrica i la seva decolonització estètica i epistèmica , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- José Vicente Martín Martínez, Sergio Luna Lozano, El rostre sintètic. Estratègies de representació a l’entorn del retrat artificial , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Sonia 1972 Ríos Moyano, Leticia Crespillo Marí, Javier 1979 González Torres, Narratives antropològiques de l’alteritat maquínica en les albors de les teories posthumanes i transhumanes. Una primera aproximació des del cinema i les sèries streaming , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Antonio Labella, Salvador Sancha, Maria Cuevas, Heterocronicitat. Cronos a debat , Artnodes: Núm. 22: (Novembre 2018). NODE 22. Humanitats digitals: societats, polítiques, sabers (coord.: Nuria Rodríguez-Ortega)
- Diego Díaz, Clara Boj, Un enfocament crític per a les capacitats de pronòstic de l’aprenentatge automàtic: crear una biografia predictiva en l’era de la Internet of Behaviour (IoB) , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Cristina Garde, David Vidal Castell, El temps circular: noves maneres de narrar l’experiència. La dramatúrgia acumulativa de La Conquesta del Pol Sud , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Ramon Parramon Arimany, Eugènia Agustí, Jo Milne, Eloi Puig, La producció artística basada en processos que cohabiten temporalment els contextos , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Domingo Sánchez-Mesa Martínez, Jordi Alberich, Nieves Rosendo, Introducció: narratives transmèdia , Artnodes: Núm. 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Francisco Tito Rivas, Arqueologia i dispositiu sonor: tecnologia aural , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.