Harun Farocki. In Comparison, sobre el treball i el seu significat

Main Article Content

Mikel Otxoteko

Aquest text se centra en In Comparison, la pel·lícula del 2009 de Harun Farocki, per destacar la seva actualitat estètica, especialment suggerent des de la perspectiva dels nous realismes i materialismes filosòfics donada la particular forma d'indagació que empra el seu autor. Farocki, gran admirador del cinema de Robert Bresson, planteja la qüestió del treball des d'una perspectiva no analítica. La proposta metodològica que llança ha de ser una comparació, una activitat cinematogràfica que realitzarà segons la seva pròpia ètica com a director. Així, s'aturarà a observar la tasca de la fabricació del totxo, segons comenta, els «fonaments de la societat», en fàbriques de països com Burkina Faso, l'Índia o Suïssa. Això no obstant, ens interessa assenyalar que aquesta serà una exploració intensiva, en la qual res del que directament mostra a la pantalla és rellevant, només allò que indirectament sorgeix a la ment de l'espectador a partir del joc de les imatges. En aquest sentit, la tècnica de muntatge es torna crucial, ja que el relat que construeix al voltant de la tècnica es desenvolupa implicant-hi fonamentalment ritmes i temporalitats, és a dir, aquelles intensitats que constitueixen l'hàbit fabril dels operaris en les diferents realitats geogràfiques i culturals.

Paraules clau
audiovisual, materialitat, realisme, militarisme, treball

Article Details

Com citar
Otxoteko, Mikel. “Harun Farocki. In Comparison, sobre el treball i el seu significat”. Artnodes, no. 20, doi:10.7238/a.v0i20.3151.

Articles similars

<< < 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.