Diffractive Interfaces: la difracció com a metodologia d'investigació artística
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'abundància de mètodes d'experimentació artística és una realitat que requereix metodologies alternatives per al seu estudi i la seva avaluació. Diffractive Interfícies és una proposta d'investigació que se centra en la relació art-pedagogia i possibilita una interacció dinàmica entre agències mitjançant l'experimentació amb diferents patrons i possibilitats relacionals facilitant la recerca d'altres formes de (re)presentació i gestualitats en el context de les interfícies culturals.
Tant els processos de treball com els resultats de Diffractive Interfícies es caracteritzen per un procediment interdisciplinari d'apropiació i d'interacció entre recerca científica i investigació artística per mitjà de l'ús de la tecnologia, la biologia, la sociologia, la crítica, la música, l'art i la filosofia.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Laura Benítez Valero, Erich Berger, Primera reacció , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
Articles similars
- José María Mesías-Lema, Sabela Eiriz, Happygram: narratives visuals en la societat , Artnodes: Núm. 30
- Sara Coleman, Travessant la xarxa. Art, tèxtils i tecnologia digital , Artnodes: Núm. 30
- Norberto Fabian Diaz Duarte, Ana Teresa Arciniegas Martínez, NODOS: una proposta de recerca per a divulgar els projectes transmèdia i multiplataforma desenvolupats a Colòmbia entre 2009 i 2020 , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Sonia 1972 Ríos Moyano, Leticia Crespillo Marí, Javier 1979 González Torres, Narratives antropològiques de l’alteritat maquínica en les albors de les teories posthumanes i transhumanes. Una primera aproximació des del cinema i les sèries streaming , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Antonio Labella, Salvador Sancha, Maria Cuevas, Heterocronicitat. Cronos a debat , Artnodes: Núm. 22: (Novembre 2018). NODE 22. Humanitats digitals: societats, polítiques, sabers (coord.: Nuria Rodríguez-Ortega)
- Derek Curry, Jennifer Gradecki, Epic Sock Puppet Theater: tàctiques artístiques per mitigar la desinformació en línia , Artnodes: Núm. 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Diego Ortega Alonso, Illustraciencia, un ecosistema per a la il·lustració científica , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Fernando Portal, María Jesús 18-08-1987 Schultz, Sensible al código. Transferències metodològiques entre sabers ancestrals i nous mitjans per a la dividuació , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Andreas Broeckmann, El programari artístic és material artístic genuí? , Artnodes: Núm. 2 (2003): NODE 2. Art i nous mitjans
- Tin Wilke, Invocant els fantasmes de l’AnArxiu , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.