La Bauhaus: l’arquitectura d’un model pedagògic

Main Article Content

Francesc-Xavier Marín i Torné

Entre 1919 i 1933, la Bauhaus es va consolidar com un centre acadèmic gestor d’idees que animava els estudiants a tractar amb diferents materials i tècniques. Els professors gestionaven tallers on els estudiants prenien decisions i expressaven la seva creativitat. A punt de complir-se els 90 anys del seu tancament per part del règim nazi, la Bauhaus continua essent un model que, més enllà d’assegurar la capacitació tècnica dels seus alumnes, aspirava a generar una nova pedagogia basada en l’experimentació i el treball cooperatiu.


PARAULES CLAU: Bauhaus, arquitectura, pedagogia, disseny.


 

Article Details

Com citar
Marín i Torné, Francesc-Xavier. “La Bauhaus: l’arquitectura d’un model pedagògic”. Ars Brevis, no. 27, pp. 130-5, https://raco.cat/index.php/ArsBrevis/article/view/400604.
Biografia de l'autor/a

Francesc-Xavier Marín i Torné, Universitat Ramon Llull

Blanquerna-Universitat Ramon Llull