La Bauhaus: l’arquitectura d’un model pedagògic
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Francesc-Xavier Marín i Torné
Universitat Ramon Llull
Entre 1919 i 1933, la Bauhaus es va consolidar com un centre acadèmic gestor d’idees que animava els estudiants a tractar amb diferents materials i tècniques. Els professors gestionaven tallers on els estudiants prenien decisions i expressaven la seva creativitat. A punt de complir-se els 90 anys del seu tancament per part del règim nazi, la Bauhaus continua essent un model que, més enllà d’assegurar la capacitació tècnica dels seus alumnes, aspirava a generar una nova pedagogia basada en l’experimentació i el treball cooperatiu.
PARAULES CLAU: Bauhaus, arquitectura, pedagogia, disseny.
Article Details
Com citar
Marín i Torné, Francesc-Xavier. “La Bauhaus: l’arquitectura d’un model pedagògic”. Ars Brevis, no. 27, pp. 130-5, https://raco.cat/index.php/ArsBrevis/article/view/400604.
Biografia de l'autor/a
Francesc-Xavier Marín i Torné, Universitat Ramon Llull
Blanquerna-Universitat Ramon Llull
Articles més llegits del mateix autor/a
- Andreu Ibarz, Francesc-Xavier Marín i Torné, Assumpta Sendra, Percepció sobre l’humanisme cristià. Estudi sobre l’empatia dels joves universitaris de Blanquerna-Universitat Ramon Llull envers el discurs del papa Francesc , Ars Brevis: Núm. 28 (2022)
- Francesc-Xavier Marín i Torné, Islamitzar la modernitat: l’islam polític de l’Imam Abdessalam Yassine , Ars Brevis: Núm. 28 (2022)
- Francesc-Xavier Marín i Torné, Kwame Nkrumah i el Projecte Panafricà , Ars Brevis: Núm. 25 (2019)