Percepció dels entrenadors espanyols de tennis d’alta competició sobre la seva formació permanent: situació actual i perspectives de futur
Article Sidebar
Citaciones en Google Académico
Main Article Content
Aquest article analitza la percepció que els entrenadors espanyols d’alta competició tenen sobre la seva formació permanent, a través de l’estudi de les opinions d’entrenadors experts. Els objectius de l’estudi se centren a conèixer i analitzar la participació dels entrenadors en activitats de formació permanent, igual com les dificultats amb què es troben els entrenadors per participar en la formació permanent i les alternatives que proposen. La investigació ha estat realitzada amb una mostra de 20 entrenadors espanyols en actiu que haguessin entrenat durant les temporades 1997/1998, 1998/ 1999 i 1999/2000, algun jugador d’entre els 100 primers llocs del ranking mundial en la modalitat d’individuals. Respecte a la metodologia emprada per a l’estudi, volem expressar que hem utilitzat una metodologia integradora, emprant tècniques quantitatives i qualitatives: l’enquesta administrada mitjançant qüestionari d’autoresposta i l’entrevista semiestructurada. Cal dir que els resultats del nostre estudi mostren la necessitat de millorar les activitats de formació permanent, un extrem que deriva vers una escassa participació dels entrenadors en les activitats esmentades. També s’observa una utilització molt escassa, per part dels tècnics, dels mitjans teòrics i de l’ús de les noves tecnologies per a la seva formació; la pròpia formació permanent se centra, bàsicament, en l’autoanàlisi i en activitats de tipus pràctic. D’altra banda, els entrenadors demanen nous models de formació que siguin compatibles amb les seves obligacions professionals, i creuen necessari que el perfil professional de les persones que han d’impartir les activitats de formació permanent ha de ser més heterogeni que el que existeix a hores d’ara.
Article Details
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Perla Moreno Arroyo, Juan Pedro Fuentes García, Fernando Del Villar Álvarez, Damián Iglesias Gallego, José Antonio Julián Clemente, Estudi dels processos cognitius desenvolupats per l’esportista durant la presa de decisions , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 73 (2003)
- David Sanz Rivas, Francisco Ávila Romero, Aplicació de l’entrenament de la força al tennis. La importància del control del moviment , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 71 (2003)
- Eduardo Cervelló Gimeno, Juan Pedro Fuentes García, David Sanz Rivas, Un estudi pilot de les característiques motivacionals dels tennistes i dels tennistes en cadira de rodes en competició , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 58 (1999)
- Alberto Moreno Domínguez, M. Perla Moreno Arroyo, Luis García González, Tomás García Calvo, Fernando del Villar Álvarez, Diferències en la planificació d’estratègies en voleibol entre jugadores expertes i principiants , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 102 (2010)
- Ruperto Menayo Antúnez, Francisco Javier Moreno Hernández, Raúl Reina Vaíllo, Juan Pedro Fuentes García, Aplicació d’un sistema automatitzat per a l’aprenentatge i l’entrenament del tennis en condicions d’interferència contextual , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 96 (2009)
- Josep Mª Dalmau Torres, Fernando Del Villar Álvarez, Edmundo Loza Olave, Anàlisi de l’estatus de l’Educació Física en l’Ensenyament Primari , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 79 (2005)
- Luis García González, Damián Iglesias Gallego, M. Perla Moreno Arroyo, Alberto Moreno Domínguez, Fernando del Villar Álvarez, Estratègies cognitives desenvolupades durant el joc per tennistes de diferent nivell de perícia , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 89 (2007)
- Luis Antonio Ramos Mondéjar, Fernando del Villar Álvarez, , Criteris d'estructuració de continguts per a l'Àrea d'Educació Física en l'Ensenyament Secundari Obligatori , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 56 (1999)