Diferències en la planificació d’estratègies en voleibol entre jugadores expertes i principiants

Main Article Content

Alberto Moreno Domínguez
M. Perla Moreno Arroyo
Luis García González
Tomás García Calvo
Fernando del Villar Álvarez
El propòsit del nostre estudi va ser conèixer com influenciava l’experiència de jugadores de voleibol en la planificació d’estratègies. Setze jugadores de voleibol, vuit pertanyents al grup d’expertes (més de 10 anys d’experiència) i vuit al grup de principiants (quatre anys d’experiència) componien la mostra d’estudi. Es va analitzar la planificació d’estratègies de les atacants durant la competició, per a la qual cosa es va utilitzar la segona pregunta de l’entrevista després de l’acció que havia elaborat McPherson (2000), i es va obtenir informació sobre els seus pensaments actuals, possibilitats d’actuació sobre els punts posteriors i avaluació de l’actuació. Es va utilitzar el sistema de codificació que havia elaborat McPherson, que té tres nivells d’anàlisi: contingut conceptual, sofisticació conceptual i estructura conceptual. Els resultats van determinar que les jugadores expertes posseïen una més qualitat de reflexió, més coneixement procedimental, verbalitzacions més sofisticades i amb estructures més complexes. Els nostres resultats han estat contrastats amb diverses investigacions que es basen en l’estudi del coneixement, la perícia esportiva i el voleibol.

Paraules clau:

planificació d’estratègies, coneixement procedimental, perícia, voleibol

Article Details

Com citar
Moreno Domínguez, Alberto et al. “Diferències en la planificació d’estratègies en voleibol entre jugadores expertes i principiants”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 4, no. 102, pp. 31-37, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/248049.

Articles més llegits del mateix autor/a