Diferències en la planificació d’estratègies en voleibol entre jugadores expertes i principiants
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Alberto Moreno Domínguez
M. Perla Moreno Arroyo
Luis García González
Tomás García Calvo
Fernando del Villar Álvarez
El propòsit del nostre estudi va ser conèixer com influenciava l’experiència de jugadores de voleibol en la planificació d’estratègies. Setze jugadores de voleibol, vuit pertanyents al grup d’expertes (més de 10 anys d’experiència) i vuit al grup de principiants (quatre anys d’experiència) componien la mostra d’estudi. Es va analitzar la planificació d’estratègies de les atacants durant la competició, per a la qual cosa es va utilitzar la segona pregunta de l’entrevista després de l’acció que havia elaborat McPherson (2000), i es va obtenir informació sobre els seus pensaments actuals, possibilitats d’actuació sobre els punts posteriors i avaluació de l’actuació. Es va utilitzar el sistema de codificació que havia elaborat McPherson, que té tres nivells d’anàlisi: contingut conceptual, sofisticació conceptual i estructura conceptual. Els resultats van determinar que les jugadores expertes posseïen una més qualitat de reflexió, més coneixement procedimental, verbalitzacions més sofisticades i amb estructures més complexes. Els nostres resultats han estat contrastats amb diverses investigacions que es basen en l’estudi del coneixement, la perícia esportiva i el voleibol.
Paraules clau
planificació d’estratègies, coneixement procedimental, perícia, voleibol
Article Details
Com citar
Moreno Domínguez, Alberto et al. “Diferències en la planificació d’estratègies en voleibol entre jugadores expertes i principiants”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 4, no. 102, pp. 31-37, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/248049.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Tomás García Calvo, Francisco J. Santos-Rosa Ruano, Ruth Jiménez Castuera, Eduardo M. Cervelló Gimeno, El clima motivacional a les classes d’Educació Física: una aproximació pràctica des de la Teoria de Fites d’Assoliment , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 81 (2005)
- Perla Moreno Arroyo, Juan Pedro Fuentes García, Fernando Del Villar Álvarez, Damián Iglesias Gallego, José Antonio Julián Clemente, Estudi dels processos cognitius desenvolupats per l’esportista durant la presa de decisions , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 73 (2003)
- Tomás García Calvo, Juan Antonio García Herrero, Ignacio Aniz Legarra, Anàlisi de l’estructura de l’atac en equips d’alt nivell d’handbol , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 76 (2004)
- David Sánchez Oliva, Francisco Miguel Leo Marcos, Pedro Antonio Sánchez Miguel, Francisco Rafael Gómez Corrales, Tomás García Calvo, Teoria d’autodeterminació i comportaments prosocials en joves jugadors de futbol , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 103 (2011)
- Juan Pedro Fuentes García, David Sanz Rivas, Luis A. Ramos Mondéjar, Damián Iglesias Gallego, Fernando Del Villar Álvarez, Percepció dels entrenadors espanyols de tennis d’alta competició sobre la seva formació permanent: situació actual i perspectives de futur , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 75 (2004)
- Josep Mª Dalmau Torres, Fernando Del Villar Álvarez, Edmundo Loza Olave, Anàlisi de l’estatus de l’Educació Física en l’Ensenyament Primari , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 79 (2005)
- Luis García González, Damián Iglesias Gallego, M. Perla Moreno Arroyo, Alberto Moreno Domínguez, Fernando del Villar Álvarez, Estratègies cognitives desenvolupades durant el joc per tennistes de diferent nivell de perícia , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 89 (2007)
- Luis Antonio Ramos Mondéjar, Fernando del Villar Álvarez, , Criteris d'estructuració de continguts per a l'Àrea d'Educació Física en l'Ensenyament Secundari Obligatori , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 56 (1999)