El clima motivacional a les classes d’Educació Física: una aproximació pràctica des de la Teoria de Fites d’Assoliment
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Tomás García Calvo
Francisco J. Santos-Rosa Ruano
Ruth Jiménez Castuera
Eduardo M. Cervelló Gimeno
Al treball següent es fa una anàlisi dels processos motivacionals que es desenvolupen a les classes d’Educació Física. Prenent com a fonament la Teoria de les Fites d’Assoliment (Nicholls, 1989; Ames, 1992), s’expliquen cada un dels diferents constructes que formen la teoria esmentada (Orientacions, Climes i Implicacions Motivacionals) i la relació entre ells. També s’hi exposen diverses investigacions que han demostrat aquestes relacions, i de quina manera el desenvolupament d’un clima que implica vers la tasca pot millorar i fer més adaptatius els patrons conductuals dels alumnes. Finalment, es fa una proposta metodològica per desenvolupar un clima que impliqui vers la tasca per part del professorat d’Educació Física, amb els beneficis que això reporta.
Paraules clau
Teoria de Fites d’Assoliment, Clima motivacional, Estratègies metodològiques.
Article Details
Com citar
García Calvo, Tomás et al. “El clima motivacional a les classes d’Educació Física: una aproximació pràctica des de la Teoria de Fites d’Assoliment”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 3, no. 81, pp. 21-28, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/300618.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Tomás García Calvo, Juan Antonio García Herrero, Ignacio Aniz Legarra, Anàlisi de l’estructura de l’atac en equips d’alt nivell d’handbol , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 76 (2004)
- David Sánchez Oliva, Francisco Miguel Leo Marcos, Pedro Antonio Sánchez Miguel, Francisco Rafael Gómez Corrales, Tomás García Calvo, Teoria d’autodeterminació i comportaments prosocials en joves jugadors de futbol , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 103 (2011)
- Alberto Moreno Domínguez, M. Perla Moreno Arroyo, Luis García González, Tomás García Calvo, Fernando del Villar Álvarez, Diferències en la planificació d’estratègies en voleibol entre jugadores expertes i principiants , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 102 (2010)