Introducció de les TIC en educació física. Estudi descriptiu sobre la situació actual
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Queralt Prat Ambrós
Oleguer Camerino Foguet
Jordi Lluís Coiduras Rodríguez
La incorporació de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i els seus recursos digitals als centres escolars està propiciant un aprenentatge autònom que combina la presencialitat de l’aula amb activitats semipresencials a internet. Com es fa realitat això en l’educació física? En aquest article descrivim l’ús que fa el professorat d’educació física de la ciutat de Lleida de les tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC) en els centres d’educació secundària que tenen implantat el projecte EduCAT 2.0. L’estudi permet acostar-nos als propòsits del professorat d’educació física sobre la incorporació de les TIC en la seva pràctica professional i, en particular, en la seva explotació didàctica a les aules (TAC). Els resultats ens permeten determinar els motius que expliquen les dificultats trobades pels professionals en l’ús d’aquestes eines digitals i les causes per les quals no s’introdueixen actualment en la docència de l’educació física.
Paraules clau
tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), tecnologies per l’aprenentatge i el coneixement (TAC), eines digitals, innovació docent
Article Details
Com citar
Prat Ambrós, Queralt et al. “Introducció de les TIC en educació física. Estudi descriptiu sobre la situació actual”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 3, no. 113, pp. 37-44, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/270802.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Queralt Prat Ambrós, Oleguer Camerino Foguet, Les tecnologies per a l’aprenentatgei el coneixement (TAC) en l’educació física. La WebQuest com a recurs didàctic , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 109 (2012)
- Demetrio Lozano Jarque, Oleguer Camerino Foguet, Eficàcia dels sistemes ofensius en handbol , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 108 (2012)
- Marta Castañer Balcells, Oleguer Camerino Foguet, M. Teresa Anguera Argilaga, Mètodes mixtos en la investigació de les ciències de l’activitat física i l’esport , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 112 (2013)
- Oleguer Camerino Foguet, Francesc Buscà Donet, Les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en la formació dels graduats en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, l’e-diari acadèmic , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 104 (2011)
- Alfonso Gutiérrez Santiago, Iván Prieto Lage, Oleguer Camerino Foguet, María Teresa Anguera Argilaga, Identificació i anàlisi de l’aprenentatge del judo per mitjà de la metodologia observacional , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 104 (2011)