Les tecnologies per a l’aprenentatgei el coneixement (TAC) en l’educació física. La WebQuest com a recurs didàctic
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Queralt Prat Ambrós
Oleguer Camerino Foguet
L’educació física no pot quedar al marge del desenvolupament actual de les tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC); les competències digitals han impulsat canvis en els procediments d’aprenentatge que els docents de l’educació física podem incorporar. Com podem treballar les TAC des de l’àrea d’Educació Física? En aquest article presentem, en un estudi de casos, el resultat d’una proposta innovadora de desenvolupament d’una unitat didàctica d’acrobàcia a partir de la creació de recursos d’Internet en format WebQuest. La complementarietat dels resultats (Mixed Method) obtinguts de diferents instruments sobre l’experiència —entrevista, filmacions, fulls de registre, qüestionari i diari de l’investigador— constaten els beneficis i avantatges de la utilització de les TAC en un procés autònom d’aprenentatge que reverteix en la millora de les relacions interpersonals entre els alumnes en la sessió d’educació física presencial.
Paraules clau
WebQuest, tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC), innovació docent
Article Details
Com citar
Prat Ambrós, Queralt; and Camerino Foguet, Oleguer. “Les tecnologies per a l’aprenentatgei el coneixement (TAC) en l’educació física. La WebQuest com a recurs didàctic”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 3, no. 109, pp. 44-53, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/261174.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Demetrio Lozano Jarque, Oleguer Camerino Foguet, Eficàcia dels sistemes ofensius en handbol , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 108 (2012)
- Queralt Prat Ambrós, Oleguer Camerino Foguet, Jordi Lluís Coiduras Rodríguez, Introducció de les TIC en educació física. Estudi descriptiu sobre la situació actual , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 113 (2013)
- Marta Castañer Balcells, Oleguer Camerino Foguet, M. Teresa Anguera Argilaga, Mètodes mixtos en la investigació de les ciències de l’activitat física i l’esport , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 112 (2013)
- Alfonso Gutiérrez Santiago, Iván Prieto Lage, Oleguer Camerino Foguet, María Teresa Anguera Argilaga, Identificació i anàlisi de l’aprenentatge del judo per mitjà de la metodologia observacional , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 104 (2011)
- Oleguer Camerino Foguet, Francesc Buscà Donet, Les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en la formació dels graduats en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, l’e-diari acadèmic , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 104 (2011)