Cap a la consciència quàntica a partir de l'efecte fotoelèctric
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Consuelo Escudero
Universidad Nacional de San Juan
Eduardo Adrián Jaime
Universidad Nacional de San Juan
Sonia Beatriz González
Universidad Nacional de San Juan
En aquest article s'indaga sobre els recursos que empren els estudiants quan han de respondre a interrogants el contingut dels quals es refereix a fenòmens intangibles des del punt de vista sensorial que vinculen el món a diferents escales, tal com és el cas de la interacció de la radiació electromagnètica amb la matèria. L'estudi es va realitzar sobre tres situacions problemàtiques d'efecte fotoelèctric, i a partir de la seva anàlisi es van poder diferenciar clarament cinc categories de respostes que ens dirigeixen a reflexionar sobre la construcció d'un concepte essencial de les ciències naturals, com és el d'energia, i la seva relació amb el d'interacció radiació-matèria, dualitat ona-partícula, quant, entre d’altres. S'evidencia una malla de subjectivitats que actua com a suport de la formació de conceptes cap a l'objectivitat dels quals apunten els esforços del procés d'ensenyament.
Paraules clau
interacció radiació-matèria, energia, quant, mesuraments macro i propietats micro, representacions
Article Details
Com citar
Escudero, Consuelo et al. “Cap a la consciència quàntica a partir de l’efecte fotoelèctric”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 34, no. 3, pp. 183-00, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/314151.
Biografies de l'autor/a
Consuelo Escudero, Universidad Nacional de San Juan
Prof Titular - Dto de Física - Fac.de Ingeniería - Fac. Ciencias Fxactas Físicas y NaturalesEduardo Adrián Jaime, Universidad Nacional de San Juan
Prof, Adjunto - Departamento de Física - Facultad de Ingeniería -
Universidad Nacional de San Juan
Sonia Beatriz González, Universidad Nacional de San Juan
Prof Titular - Dto de Física - Fac.de Filosofia Humanidades y Artes -Articles més llegits del mateix autor/a
- Eduardo Adrián Jaime, Consuelo Escudero, El trabajo experimental como posible generador de conocimiento en enseñanza de la física , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2011: Vol.: 29 Núm.: 3
- Consuelo Escudero, Marco Antonio Moreira, La V epistemológica aplicada a algunos enfoques en resolución de problemas , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1999: Vol.: 17 Núm.: 1