Formació inicial de mestres per a l'ensenyament de les ciències. Disseny, implementació i avaluació d'una proposta d'ensenyament
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'objecte d'estudi del treball, reconeixent la importància del docent per a la millora de l'ensenyament de les ciències, és la formació inicial de mestres. L'escassetat de treballs i espais de discussió oberts sobre el disseny i contingut concret de propostes de formació inicial de mestres per ensenyar ciències, així com la gran divergència existent en la comunitat científica sobre les finalitats, el contingut i les estratègies més adequades per realitzar aquesta formació inicial, justifiquen que ens plantegem i tractem de donar resposta a les següents preguntes:
1 . Quin enfocament hauria de tenir un adequat ensenyament de ciències a primària? Quines característiques ha de tenir un programa de formació inicial de mestres orientat per aquest enfocament ?
2 . És possible dissenyar i desenvolupar un programa de formació inicial de mestres, per ensenyar ciències, fonamentat que respongui a aquestes característiques?
3 . El desenvolupament d'aquest programa, és potencialment significatiu per als estudiants? Produeix millores en les seves concepcions que afavoreixin la seva competència com a docents?
4 . És transferible un programa d'aquestes característiques i orientat per aquests supòsits?
Article Details
María Martínez Chico, UNIVERSIDAD DE ALMERÍA
Trabajo en el Dpto de Educación a tiempo completo impartiendo docencia en el área de Didáctica de las Ciencias Experimentales.Articles més llegits del mateix autor/a
- Mª Rut Jiménez Liso, Miguel Romero Gutiérrez, María Martínez Chico, Ana Amat González, Esteban Salmerón Sánchez, Sensopíldora chicles Orbit : uso de sensores para promover prácticas científicas de indagación con modelos , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- María Martínez Chico, Rafael López-Gay Lucio-Villegas, Mª Rut Jiménez Liso, Propuesta de formación inicial de maestros fundamentada en la enseñanza por indagación centrada en el modelo de sol-tierra , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2013): IX Congrés d'Investigació en Didàctica de les Ciències