Per un aprofitament conseqüent del medi: el lligam Roma-Tàrraco
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Antoni Gavaldà
M. Joana Virgili
És conegut que el pas de Roma per Tarragona va influir decisivament en la configuració constructiva de la ciutat, ordenant i ocupant un espai en terrasses adaptat a un terreny aturonat. Si Tàrraco va esdevenir la ciutat pont entre Roma, no menys important va ser el teixit poblacional que s’assentà pels voltants, en forma de vil·les, aprofitant les zones agràries més productives i desenvolupant una tasca agrícola de primer ordre. El potencial de vestigis vius de Tàrraco a Tarragona i a l’entorn per endinsar-se en l’entramat social i cultural resulta extraordinari, i òbviament es pot abordar de moltes maneres i actituds, amb alumnes de diferents edats. Un possible exemple d’actuació ens el dóna partir del mateix plànol de la ciutat romana, en contrast amb l’actual, que permetria constatar el que significà l’assentament d’una població estable i les seves necessitats.
Keywords
idàctica de les Ciències Socials, Tarragona Romana, Propostes didàctiques, Camp d’Aprenentatge.
Article Details
How to Cite
Gavaldà, Antoni; and Virgili, M. Joana. “Per un aprofitament conseqüent del medi: el lligam Roma-Tàrraco”. Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya, no. 21, pp. 49-54, doi:10.17345/comeduc200849-54.
Most read articles by the same author(s)
- Antoni Gavaldà, Josep Maria Pons, Luisa Girondo, Carme Olivé, Víctor Grau, Jordi Suñé, Jacint Torrents, Pilar Arumí, Joan Callarisa, El treball cooperatiu de les ciències socials i les matemàtiques. Accions de connexió universitària catalana , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: No. 28 (2015)
- Antoni Gavaldà, El coneixement del medi social a l'educació infantil , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 7 (1994)
- Antoni Gavaldà, Luisa Girondo, Albert Macaya, Josep Maria Pons, Carmen Conde, Competències i interdisciplinarietat , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: No. 23 (2010)
- Agustí Salvat, Antoni Gavaldà, Saturnino Gimeno, M. Carmen Pérez, Isabel Viscarro, Luis Marqués, Albert Macaya, Àngels Ollé, Jaume Aymí, Luisa Girondo, Montserrat Ríos, El mestre competent. Què hauria de posseir i què hauria de transmetre de les diverses àrees curriculars? , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 15 (2002)
- Josep Maria Pons, Albert Macaya, Luisa Girondo, Antoni Gavaldà, Carmen Conde, De les competències als projectes: una proposta des de les àrees curriculars , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: No. 24 (2011)
- Antoni Gavaldà, Converses amb Joaquim Prats , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 22 (2009)
- Antoni Gavaldà, La batalla de l'Ebre. Història, paisatge i patrimoni , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 13 (2000)
- Antoni Gavaldà, Itineraris pel centre històric de Palma , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 9 (1996)
- Elena Venini, M. Joana Virgili, Juguem com jugaven les nenes i els nens de Tàrraco , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 22 (2009)
- Antoni Gavaldà, Humanidades para todos en Secundaria , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 10 (1997)