Per un aprofitament conseqüent del medi: el lligam Roma-Tàrraco
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Antoni Gavaldà
M. Joana Virgili
És conegut que el pas de Roma per Tarragona va influir decisivament en la configuració constructiva de la ciutat, ordenant i ocupant un espai en terrasses adaptat a un terreny aturonat. Si Tàrraco va esdevenir la ciutat pont entre Roma, no menys important va ser el teixit poblacional que s’assentà pels voltants, en forma de vil·les, aprofitant les zones agràries més productives i desenvolupant una tasca agrícola de primer ordre. El potencial de vestigis vius de Tàrraco a Tarragona i a l’entorn per endinsar-se en l’entramat social i cultural resulta extraordinari, i òbviament es pot abordar de moltes maneres i actituds, amb alumnes de diferents edats. Un possible exemple d’actuació ens el dóna partir del mateix plànol de la ciutat romana, en contrast amb l’actual, que permetria constatar el que significà l’assentament d’una població estable i les seves necessitats.
Paraules clau
idàctica de les Ciències Socials, Tarragona Romana, Propostes didàctiques, Camp d’Aprenentatge.
Article Details
Com citar
Gavaldà, Antoni; and Virgili, M. Joana. “Per un aprofitament conseqüent del medi: el lligam Roma-Tàrraco”. Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya, no. 21, pp. 49-54, doi:10.17345/comeduc200849-54.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Antoni Gavaldà, Josep Casanovas, Albert Macaya, M. Àngels Ollé, Agustí Salvat, La fotografia històrica com a mitjà per aprendre , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 20 (2007)
- Antoni Gavaldà, En defensa de la Historia , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 1 (1990)
- Antoni Gavaldà, V symposium de Didáctica de las Ciencias Sociales , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 6 (1993)
- Antoni Gavaldà, Aproximació a l'Escola Valenciana de Geografia , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 17 (2004)
- Antoni Gavaldà, Antoni Santisteban, El debat de les Humanitats: llums i ombres , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 11 (1998)
- Carmen Conde, Antoni Gavaldà, Antoni Santisteban, El pensament social dels estudiants de mestre: Llums i ombres , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 13 (2000)
- Antoni Gavaldà, Josep M. T. Grau, La història de l'educació a la província de Tarragona. Possibilitats d'estudi a partir de les fons del Govern Civil de l'Arxiu Històric de Tarragona , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 16 (2003)
- Antoni Gavaldà, Converses amb Salvador Cardús , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 15 (2002)
- Antoni Gavaldà, El pont del diable , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 15 (2002)
- Antoni Gavaldà, Antoni Santisteban, El futur del professorat: tècnics, crítics o creatius? , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 6 (1993)