Consideracions sobre el treball de resolució de problemes a l'escola

Main Article Content

Luisa Girondo
Els problemes no poden ser simples exercicis en els quals aplicar els coneixements adquirits prèviament; sinó que han de ser el lloc de producció de coneixement significatiu per part de qui aprèn. D’aquí es deriva que presentar als estudiants situacions-problema que els motivin i per a les quals es necessiten idees matemàtiques noves és una tècnica didàctica adequada. El professor presenta així les matemàtiques com una cosa útil per a entendre certs aspectes de la realitat, i l’alumne, al tractar de resoldre la situació, avança en la construcció del seu esquema mental i, si és convenientment guiat, recrea el coneixement matemàtic formal.
Paraules clau
didàctica de les matemàtiques, resolució de problemes

Article Details

Com citar
Girondo, Luisa. “Consideracions sobre el treball de resolució de problemes a l’escola”. Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya, no. 13, pp. 56-60, doi:10.17345/comeduc200056-60.

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 3 > >>