La calculadora a Primària: Una eina didàctica
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Luisa Girondo
El desenvolupament de la tecnologia informàtica, des de fa uns 30 anys, ha posat a les mans de tothom les calculadores. Avui en dia, a la vida adulta, pocs càlculs es fan sense la presència d’aquests estris. Per tant, si aquesta és l’eina de càlcul que es fa servir a la vida, és natural que els educadors ens preguntem: com ensenyar a calcular a Primària? quina funció han de tenir els càlculs amb paper i llapis? A l’escola s’està buscant la resposta, a la vida diària ja s’ha trobat: sempre es calcula mentalment si es pot, o amb ginys electrònics si les combinacions numèriques presenten una certa dificultat. Els mestres hem de saber que els algorismes de paper i llapis van quedant sense ús.
Paraules clau
Didàctica de les matemàtiques, Educació Primària, Caluladora.
Article Details
Com citar
Girondo, Luisa. “La calculadora a Primària: Una eina didàctica”. Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya, no. 9, pp. 48-54, doi:10.17345/comeduc199648-54.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Antoni Gavaldà, Josep Maria Pons, Luisa Girondo, Carme Olivé, Víctor Grau, Jordi Suñé, Jacint Torrents, Pilar Arumí, Joan Callarisa, El treball cooperatiu de les ciències socials i les matemàtiques. Accions de connexió universitària catalana , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 28 (2015)
- Antoni Gavaldà, Luisa Girondo, Albert Macaya, Josep Maria Pons, Carmen Conde, Competències i interdisciplinarietat , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 23 (2010)
- Agustí Salvat, Antoni Gavaldà, Saturnino Gimeno, M. Carmen Pérez, Isabel Viscarro, Luis Marqués, Albert Macaya, Àngels Ollé, Jaume Aymí, Luisa Girondo, Montserrat Ríos, El mestre competent. Què hauria de posseir i què hauria de transmetre de les diverses àrees curriculars? , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 15 (2002)
- Josep Maria Pons, Albert Macaya, Luisa Girondo, Antoni Gavaldà, Carmen Conde, De les competències als projectes: una proposta des de les àrees curriculars , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 24 (2011)
- Luisa Girondo, Consideracions sobre el treball de resolució de problemes a l'escola , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 13 (2000)
- Luisa Girondo, Terceres Jornades de Didàctica de les Matemàtiques , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 11 (1998)
- Luisa Girondo, Nous mitjans per a vells problemes: matemàtiques i alguns recursos TIC , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 23 (2010)
- Luisa Girondo, La competència matemàtica bàsica: valoració de les dificultats que manifesten els alumnes , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 24 (2011)
- Luisa Girondo, Converses amb Carme Burgués Flamarich , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 17 (2004)
- Luisa Girondo, Segones Jornades de Didàctica de les Matemàtiques , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 10 (1997)