Consideracions sobre el treball de resolució de problemes a l'escola
Article Sidebar
Citaciones en Google Académico
Main Article Content
Luisa Girondo
Els problemes no poden ser simples exercicis en els quals aplicar els coneixements adquirits prèviament; sinó que han de ser el lloc de producció de coneixement significatiu per part de qui aprèn. D’aquí es deriva que presentar als estudiants situacions-problema que els motivin i per a les quals es necessiten idees matemàtiques noves és una tècnica didàctica adequada. El professor presenta així les matemàtiques com una cosa útil per a entendre certs aspectes de la realitat, i l’alumne, al tractar de resoldre la situació, avança en la construcció del seu esquema mental i, si és convenientment guiat, recrea el coneixement matemàtic formal.
Palabras clave
didàctica de les matemàtiques, resolució de problemes
Article Details
Cómo citar
Girondo, Luisa. «Consideracions sobre el treball de resolució de problemes a l’escola». Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya, n.º 13, pp. 56-60, doi:10.17345/comeduc200056-60.
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Antoni Gavaldà, Josep Maria Pons, Luisa Girondo, Carme Olivé, Víctor Grau, Jordi Suñé, Jacint Torrents, Pilar Arumí, Joan Callarisa, El treball cooperatiu de les ciències socials i les matemàtiques. Accions de connexió universitària catalana , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 28 (2015)
- Antoni Gavaldà, Luisa Girondo, Albert Macaya, Josep Maria Pons, Carmen Conde, Competències i interdisciplinarietat , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 23 (2010)
- Luisa Girondo, La calculadora a Primària: Una eina didàctica , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 9 (1996)
- Agustí Salvat, Antoni Gavaldà, Saturnino Gimeno, M. Carmen Pérez, Isabel Viscarro, Luis Marqués, Albert Macaya, Àngels Ollé, Jaume Aymí, Luisa Girondo, Montserrat Ríos, El mestre competent. Què hauria de posseir i què hauria de transmetre de les diverses àrees curriculars? , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 15 (2002)
- Josep Maria Pons, Albert Macaya, Luisa Girondo, Antoni Gavaldà, Carmen Conde, De les competències als projectes: una proposta des de les àrees curriculars , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 24 (2011)
- Luisa Girondo, Terceres Jornades de Didàctica de les Matemàtiques , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 11 (1998)
- Luisa Girondo, Nous mitjans per a vells problemes: matemàtiques i alguns recursos TIC , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 23 (2010)
- Luisa Girondo, La competència matemàtica bàsica: valoració de les dificultats que manifesten els alumnes , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 24 (2011)
- Luisa Girondo, Converses amb Carme Burgués Flamarich , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 17 (2004)
- Luisa Girondo, Segones Jornades de Didàctica de les Matemàtiques , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 10 (1997)