Mapas conceptuales. Una técnica para aprender
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Agustí Salvat
El grup de professors que han elaborat el llibre de diferents nivells educatius (des d’educació infantil fins a universitat), “Mapas conceptuales. Una técnica para aprender”, dirigit i coordinat per Antonio Ontoria, ja fa temps que analitza la forma d’acostar-se a la realitat concreta del treball a l’aula des d’una òptica constructivista. Els preocupa l’alumne i el seu aprenentatge: com facilitar-lo?. La resposta condueix al model d’aprenentatge potenciat a la reforma. Construir i compartir coneixements, aprendre significativament, aprendre a aprendre, ensenyar a pensar… són idees que han portat als autors a reflexionar sobre la pròpia pràctica docent amb els seus alumnes.
Paraules clau
Mapa conceptual, Constructivisme, Aprenentatge significatiu.
Article Details
Com citar
Salvat, Agustí. “Mapas conceptuales. Una técnica para aprender”. Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya, no. 8, p. 58, doi:10.17345/comeduc199558.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Agustí Salvat, Ideas científicas en la infancia y la adolescencia , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 5 (1992)
- Agustí Salvat, Antoni Gavaldà, Saturnino Gimeno, M. Carmen Pérez, Isabel Viscarro, Luis Marqués, Albert Macaya, Àngels Ollé, Jaume Aymí, Luisa Girondo, Montserrat Ríos, El mestre competent. Què hauria de posseir i què hauria de transmetre de les diverses àrees curriculars? , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 15 (2002)
- Agustí Salvat, XIII Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 5 (1992)
- Agustí Salvat, José Sánchez, Redescobrint la metodologia de la pressió hidrostàtica , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 3 (1991)
- Antoni Gavaldà, Josep Casanovas, Albert Macaya, M. Àngels Ollé, Agustí Salvat, La fotografia històrica com a mitjà per aprendre , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 20 (2007)
- Agustí Salvat, Experimentar amb els engranatges , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 13 (2000)
- Agustí Salvat, La ciència de la pseudociència astrològica , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 15 (2002)
- Agustí Salvat, José Sánchez, Els científics a l'escola primària , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 5 (1992)
- Agustí Salvat, Converses amb Mercè Izquierdo , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 19 (2006)
- Luisa Girondo, Agustí Salvat, Antoni Gavaldà, Antoni Santisteban, Albert Macaya, Les didàctiques de les disciplines curriculars en la formació d'ensenyants , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 14 (2001)