La formació permanent del professorat d'educació infantil: elements de reflexió
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Otília Defis i Peix
Ferran A. Candela
Francesc Martínez Olmo
Silvia Morón Sompolinski
Maria Vinuesa
The specific qualities observed in child education professionals on the whole are typified by a very active dynamic that generates new methodologies, strategies, and resources for a quality educational operation, at a stage that is vitally important for correct child development. These qualities have to be borne in mind when training the trainers of the teaching staff for this educational stage, in order to enhance their professional development. What are needed are projects of alternative education that connect up the “fields of education” in terms of the following: school, family, local institutions and associations. Together they have to evolve disinterested and democratic models, capable of channelling the interaction and reciprocity between the culture of school and the culture outside it.
Article Details
How to Cite
Defis i Peix, Otília et al. “La formació permanent del professorat d’educació infantil: elements de reflexió”. Temps d’Educació, no. 30, pp. 11-24, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/126425.
Rights
Copyright
Temps d’Educació reserves the right to publish the article first, with the author being granted the corresponding copyright. In addition, all the contents published in Temps d’Educació are subject to the Attribution-Non-Commercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) licence.Most read articles by the same author(s)
- Roser Boix i Tomàs, Elena Cano García, Mercè Cayuso, Otília Defis i Peix, Dels educadors i educadores en educació infantil i del dificil equilibri entre professionalitat i vocació , Temps d'Educació: 2001: Núm.: 25
- Javier Ventura Blanco, Francesc Martínez Olmo, Inserció laboral i empleabilitat en el marc de l'Espai Europeu d'Educació Superior: el ca s de la facultat de pedagogia de la Universitat de Barcelona , Temps d'Educació: 2007: Núm.: 32
- Josep Maria Rotger Cerdà, Francesc Martínez Olmo, Fonts d'informació sobre l'ensenyament superior , Temps d'Educació: 1992: Núm.: 8
- Gil Pla Campàs, Montse Benlloch, Francesc Martínez Olmo, Educational methods in aquatic activities for infants: review and analysis of gentle teaching proposals , Temps d'Educació: 2014: Núm.: 46