El ganxo d’una història sense història. Reflexions a partir d’una experiència transmèdia en educació superior

Main Article Content

Juan González Martínez
Rafel Meyerhofer Parra

Les potencialitats de l’aprenentatge transmèdia són nombroses; i permeten concebre genero-ses expectatives en relació amb la personalització de l’aprenentatge i la inclusió digital. Un alfabetisme transmèdia que està coneixent abundant desenvolupament, especialment lligat a les aproximacions didàctiques de transmèdia storytelling, en les quals el desenvolupament d’una narrativa, de ficció o no, esdevé el catalitzador d’aprenentatges planificats i conscients, tant amb destreses transversals com de competències específiques. No obstant això, no sempre resulta senzill vehicular el contingut a partir d’aquestes narratives, especialment quant els objectius d’aprenentatge no van relacionats en primera instància amb el desenvolupament de les competències nuclears o transversals. El propòsit d’aquest article és reflexionar sobre una experiència d’aprenentatge transmèdia sense narrativa de ficció en el context de la formació de mestres, i focalitzar en els reptes, en les oportunitats i en les limitacions que presenta la traducció al context formatiu superior d’una aproximació didàctica transmèdia en què la història, stricto sensu, desapareix.

Paraules clau
Narratives transmèdia, continguts transmèdia, educació superior, estratègies educatives, tecnologia educacional

Article Details

Com citar
González Martínez, Juan; and Meyerhofer Parra, Rafel. “El ganxo d’una història sense història. Reflexions a partir d’una experiència transmèdia en educació superior”. Temps d’Educació, no. 64, pp. 101-13, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/422186.