‘Transmedia contentelling’: l’ús d’experiències ‘transmedia’ amb absència de ‘storytelling’ en l’àmbit educatiu
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L’article contextualitza l’origen, gènesi i ús en l’àmbit educatiu de les narratives transmedia, així com els reptes i limitacions que té la seva aplicació en els processos d’ensenyament i aprenentatge. Per donar resposta als reptes, en aquest article, es presenta el transmedia contentelling: una lògica transmedia que no té una història a desplegar, sinó continguts. Es contextualitza els orígens d’aquesta lògica transmedia, la seva definició inicial, i s’elabora una proposta alternativa de definició. S’estableixen quines diferències es poden identificar entre aquesta lògica i d’altres, així com els beneficis i limitacions de decidir emprar el transmedia contentelling per sobre d’una de les altres lògiques transmedia, especialment en relació amb el transmedia storytelling. Per últim, i en perspectiva de futur, es valora quina aportació pot generar el transmedia contentelling, i a quins reptes pot ajudar a donar resposta dins del transmedia en l’àmbit educatiu.
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Juan González Martínez, Rafel Meyerhofer Parra, El ganxo d’una història sense història. Reflexions a partir d’una experiència transmèdia en educació superior , Temps d'Educació: Núm. 64 (2023)