‘Transmedia contentelling’: l’ús d’experiències ‘transmedia’ amb absència de ‘storytelling’ en l’àmbit educatiu

Main Article Content

Rafel Meyerhofer Parra
Juan González Martínez

L’article contextualitza l’origen, gènesi i ús en l’àmbit educatiu de les narratives transmedia, així com els reptes i limitacions que té la seva aplicació en els processos d’ensenyament i aprenentatge. Per donar resposta als reptes, en aquest article, es presenta el transmedia contentelling: una lògica transmedia que no té una història a desplegar, sinó continguts. Es contextualitza els orígens d’aquesta lògica transmedia, la seva definició inicial, i s’elabora una proposta alternativa de definició. S’estableixen quines diferències es poden identificar entre aquesta lògica i d’altres, així com els beneficis i limitacions de decidir emprar el transmedia contentelling per sobre d’una de les altres lògiques transmedia, especialment en relació amb el transmedia storytelling. Per últim, i en perspectiva de futur, es valora quina aportació pot generar el transmedia contentelling, i a quins reptes pot ajudar a donar resposta dins del transmedia en l’àmbit educatiu.

Paraules clau
Narratives transmedia, lògiques transmedia, continguts transmedia, educació, TIC

Article Details

Com citar
Meyerhofer Parra, Rafel; and González Martínez, Juan. “‘Transmedia contentelling’: l’ús d’experiències ‘transmedia’ amb absència de ‘storytelling’ en l’àmbit educatiu”. Temps d’Educació, no. 64, pp. 83-100, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/422159.