La identitat rural com a element d’arrelament i revitalització territorial: primers resultats de la història de vida d’un jove pirinenc
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En aquest article es presenten els primers resultats de la tesi doctoral ‘Identitat Rural: joventut, arrelament i renovació territorial’, la qual pretén conèixer i aprofundir en el procés de cons-trucció de la identitat rural de joves originaris d’entorns rurals, que han pres conscientment l’opció d’establir-se en territoris rurals després d’haver passat un període de temps en una àrea urbana. Per fer-ho, s’ha dut a terme prèviament una breu revisió bibliogràfica entorn als con-ceptes de Ruralitat, Identitat rural i Escola rural. Per tal d’identificar i comprendre els motius pels quals la persona pren l’opció de vida, s’ofereixen les primeres conclusions a partir de la construcció d’una història de vida d’un jove pirinenc català. A grans trets, s’extreu que la identi-tat rural és un constructe cultural fortament arrelat al territori català, essent un dels potencials factors que afavoreix l’assentament de població. A més a més, la població jove i les escoles rurals en són potencials transmissors, les quals poden afavorir a la dinamització de zones rurals, mit-jançant nous models respectuosos amb el patrimoni immaterial i material dins el context histò-ric actual.
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Laura Domingo Peñafiel, Escola rural i territori: una simbiosi clau , Temps d'Educació: Núm. 59 (2020)