La transferència de la formació del professorat universitari: anàlisi del disseny del Programa de Formació Inicial (UPF) / Le transfert de la formation des enseignants universitaires : analyse de la conception du programme de Formation initiale (UPF)

Main Article Content

Laia Encinar Prat
Aleix Barrera-Corominas
El present estudi analitza el disseny del Programa de Formació Inicial en la Docència Universitària (FIDU) de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) des de la perspectiva de la transferència de la formació. La població està formada per 37 professors universitaris que durant els cursos 2010 i 2014 han participat en aquesta acció formativa. Per una banda, l’anàlisi mostra que el FIDU presenta característiques que afavoreixen la transferència, com la seva durada, la multivarietat d’estratègies metodològiques i la utilitat dels seus continguts al lloc de treball dels participants. Per altra banda, també es detecten aspectes que poden minvar les possibilitats de transferència, com la manca d’una anàlisi de necessitats o el clima d’aprenentatge. _______________________________________________________________________La présente étude analyse la conception du programme de Formation initiale dans l’enseignement universitaire (FIDU) de l’Universitat Pompeu Fabra (UPF), envisagé sous l’angle du transfert de la formation. La population considérée est formée par 37 professeurs d’université qui, durant les années universitaires 2010 et 2014, ont participé à cette action de formation. D’une part, l’analyse montre que le programme FIDU présente des caractéristiques favorables au transfert, notamment sa durée, sa grande variété de stratégies méthodologiques et l’utilité de ses matières sur le lieu de travail des participants. D’autre part, l’article signale aussi les aspects susceptibles de diminuer les possibilités de transfert, tels que l’absence d’une analyse des besoins ou le climat d’apprentissage
Paraules clau
transferència de la formació, disseny de la formació, educació superior, formació del professorat, formació pedagògica, professorat novell / Transfert de la formation, conception de la formation, enseignement supérieur, formation des enseignants...

Article Details

Com citar
Encinar Prat, Laia; and Barrera-Corominas, Aleix. “La transferència de la formació del professorat universitari: anàlisi del disseny del Programa de Formació Inicial (UPF) / Le transfert de la formation des enseignants universitaires : analyse de la conception du programme de Formation initiale (UPF)”. Temps d’Educació, no. 52, pp. 205-23, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/328526.