Les Humanitats, motor de desenvolupament / Les sciences humaines, un moteur de développement
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article proposa una resposta a la pregunta sobre la funció i orientació pròpies del grau en Humanitats. En aquest sentit, reafirmem la confiança en la capacitat que tenen avui les humanitats de ser un motor de desenvolupament humà i social, de forjar persones que siguin ciutadans compromesos i professionals del sector cultural. Entre les eines pedagògiques que afavoreixen les catarsis transformadores dels alumnes, cal destacar la lectura de grans obres de la tradició cultural. A tall d’exemple analitzarem una versió contemporània del mite d’Antígona, La tumba de Antígona de María Zambrano, per veure com les humanitats poden aportar una reflexió sobre la identitat i el compromís social dels estudiants, a més de donar-los un perfil professional dins el sector cultural.
____________________________________________________________________
Cet article offre une réponse à la question concernant la fonction et l’orientation du grade en sciences humaines. À cet égard, nous réaffirmons notre confiance dans la capacité actuelle des sciences humaines à devenir un moteur de développement humain et social, mais aussi à forger des citoyens engagés et professionnels du secteur culturel. La lecture des grandes œuvres de la tradition culturelle est, en l’occurrence, un des outils pédagogiques qui favorisent la catharsis de transformation chez les élèves. Pour illustrer nos propos, nous analyserons une version contemporaine du mythe d’Antigone, La tumba de Antígona de María Zambrano, pour montrer que les sciences humaines peuvent apporter une réflexion sur l’identité et l’engagement social des étudiants, tout en leur conférant un profil professionnel au sein du secteur culturel.
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).