Garantir l’èxit en la formació inicial del professorat d’educació física: els projectes d’aprenentatge tutelats

Main Article Content

José Juan Barba Martín
Víctor Manuel López Pastor
Juan Carlos Manrique Arribas
Juan Manuel Gea Fernández
Roberto Monjas Aguado
La finalitat d’aquest treball és presentar una proposta sobre la utilització combinada de Projectes d’Aprenentatge Tutelats (PAT) i sistemes d’avaluació formativa en la formació inicial del professorat d’educació física, com a forma d’assegurar l’èxit dels estudiants en el desenvolupament de processos d’aprenentatge autèntics. En el nostre centre portem més de vuit anys treballant amb aquesta metodologia, en el marc dels estudis pilot per a la implantació anticipada de sistemes ECTS. En aquest document presentem les principals característiques del context i el procés que se segueix per desenvolupar el PAT i combinar-lo amb un procés d’avaluació formativa. Analitzem els avantatges i inconvenients de combinar un PAT amb sistemes d’avaluació formativa per assegurar un millor aprenentatge de l’alumnat i el desenvolupament de competències professionals. També s’analitza la seva influència en l’èxit de l’aprenentatge i la relació amb el rendiment acadèmic
______________________________________________

La finalité de ce travail est de présenter une proposition quant à l’utilisation combinée de projets d’apprentissage sous tutelle (PAT) et de systèmes d’évaluation formative dans la formation initiale des professeurs d’éducation physique, comme manière d’assurer le succès des étudiants dans le développement de processus d’apprentissage authentiques. Dans notre centre, nous travaillons depuis plus de huit ans avec cette méthodologie dans le cadre des études-pilotes pour l’implantation anticipée du European Credit Transfer System (ECTS). Dans ce document, nous présentons les principales caractéristiques du contexte ainsi que le processus qui est suivi pour développer le PAT et le combiner avec un processus d’évaluation formative. Nous analysons les avantages et les inconvénients de la combinaison d’un PAT avec des systèmes d’évaluation de la formation pour assurer un meilleur apprentissage des élèves et le développement des compétences professionnelles. Nous analysons aussi son influence dans le succès de l’apprentissage ainsi que sur la relation avec le rendement académique
Paraules clau
projectes d’aprenentatge tutelats, avaluació formativa, educació física, formació inicial del professorat, aprenentatge autèntic, avaluació autèntica, èxit en l’aprenentatge

Article Details

Com citar
Barba Martín, José Juan et al. “Garantir l’èxit en la formació inicial del professorat d’educació física: els projectes d’aprenentatge tutelats”. Temps d’Educació, no. 39, pp. 187-06, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/245016.