Visió general de la discussió sobre les àrees d’exclusió del projecte INCLUD-ED

Main Article Content

Carme García
Itxaso Tellado
Tiziana Chiappelli
En aquest article es discuteixen les aportacions que es fan des del projecte INCLUD-ED: Strategies for inclusion and social cohesion from education in Europe sobre la relació que es pot establir entre l’exclusió/inclusió educativa i l’exclusió/inclusió en quatre àrees de la societat: ocupació, habitatge, salut i participació social i política. En particular, es reflexiona sobre els efectes que té tant l’exclusió, com formes de superar-la i promoure la inclusió, en les situacions que han d’afrontar les persones que pertanyen a algun dels cinc grups vulnerables que es defineixen en el projecte INCLUD-ED. Es presenta una visió general de l’estat de la qüestió sobre les investigacions i anàlisis de les àrees d’exclusió. Conclou amb unes breus reflexions sobre com superar les situacions d’exclusió i quines alternatives d’actuació s’obren des de l’àmbit educatiu.
____________________________________________

Dans cet article, nous discutons les contributions que fait le projet INCLUD-ED sur la relation que l’on peut établir entre l’exclusion/inclusion éducative et l’exclusion/inclusion dans quatre domaines de la société : emploi, logement, santé et participation sociale et politique. En particulier, nous réfléchissons sur les effets de l’exclusion ainsi que sur les manières de la dépasser et de promouvoir l’inclusion dans les situations que doivent affronter les individus appartenant à l’un des cinq groupes vulnérables qui sont définis dans le projet INCLUD-ED. Nous présentons une vision générale de l’état de la question sur les recherches et les analyses des domaines d’exclusion. L'article conclut avec de brèves réflexions sur la manière de dépasser les situations d’exclusion et sur les alternatives d’intervention qui s’ouvrent dans le domaine éducatif.

Article Details

Com citar
García, Carme et al. “Visió general de la discussió sobre les àrees d’exclusió del projecte INCLUD-ED”. Temps d’Educació, no. 38, pp. 185-02, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/211431.