Més enllà de l'escola rural. Cap a un model integral i integrador de l'educació en el territori

Main Article Content

Jordi Feu i Gelis
Joan Soler i Mata
L’article presenta i desenvolupa dues idees bàsiques estretament lligades a l’escola rural: les unitats territorials definides per la mateixa Administració i les unitats territorials definides des d’unes determinades necessitats socials i educatives. Des d’aquest plantejament sorgeix una pregunta que és fonamental per entendre el paper de l’escola en el territori: té sentit defensar avui dia una escola per a cada municipi? Cal analitzar no solament la qüestió demogràfica sinó també la voluntat popular i la política per assegurar la integració del centre en el conjunt del teixit social i cultural del poble. En aquesta línia es proposa reflexionar sobre el poble educador, el Projecte educatiu de poble o d’una estructura més àmplia com ara el Projecte educatiu de sector, entès com a sector educatiu, de manera que el territori pugui esdevenir un espai educador integrador i adaptat a les veritables necessitats i demandes dels seus habitants.

Article Details

Com citar
Feu i Gelis, Jordi; and Soler i Mata, Joan. “Més enllà de l’escola rural. Cap a un model integral i integrador de l’educació en el territori”. Temps d’Educació, no. 26, pp. 133-55, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/126347.