Més enllà de l'escola rural. Cap a un model integral i integrador de l'educació en el territori
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Jordi Feu i Gelis
Joan Soler i Mata
L’article presenta i desenvolupa dues idees bàsiques estretament lligades a l’escola rural: les unitats territorials definides per la mateixa Administració i les unitats territorials definides des d’unes determinades necessitats socials i educatives. Des d’aquest plantejament sorgeix una pregunta que és fonamental per entendre el paper de l’escola en el territori: té sentit defensar avui dia una escola per a cada municipi? Cal analitzar no solament la qüestió demogràfica sinó també la voluntat popular i la política per assegurar la integració del centre en el conjunt del teixit social i cultural del poble. En aquesta línia es proposa reflexionar sobre el poble educador, el Projecte educatiu de poble o d’una estructura més àmplia com ara el Projecte educatiu de sector, entès com a sector educatiu, de manera que el territori pugui esdevenir un espai educador integrador i adaptat a les veritables necessitats i demandes dels seus habitants.
Article Details
Com citar
Feu i Gelis, Jordi; and Soler i Mata, Joan. “Més enllà de l’escola rural. Cap a un model integral i integrador de l’educació en el territori”. Temps d’Educació, no. 26, pp. 133-55, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/126347.
Drets
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Joan Soler i Mata, Influència i presència de l’Institut Rousseau de Ginebra en la pedagogia catalana del primer terç del segle xx , Temps d'Educació: 2009: Núm.: 37
- Jordi Feu i Gelis, Òscar Prieto-Flores, Temps educatius i rendiment acadèmic: desigualtats educatives en grups desfavorits , Temps d'Educació: 2011: Núm.: 40
- Joan Soler i Mata, Entre Europa i Amèrica Llatina. Adolphe Ferrière i L'Escola Nova a Barcelona , Temps d'Educació: 2008: Núm.: 35
- Jordi Feu i Gelis, La transformació del món rural: el sentit de "l'escola rural" en un món que es desrulalitza , Temps d'Educació: 1998: Núm.: 20
- Isabel Carrillo, Jordi Feu i Gelis, La participació en educació com a expressió de qualitat democràtica / La participation en éducation comme expression de qualité démocratique , Temps d'Educació: 2015: Núm.: 48