Expectatives i valoracions de futurs mestres sobre innovacions didàctiques

Main Article Content

Mónica Porto Currás
Mª José Bolarín Martínez
Bárbara Iborra Álvarez
Aquest article té com a objectiu conèixer les expectatives i valoracions de futurs mestres respecte a les innovacions que utilitzen els seus docents; objetiu emmarcat dins un projecte d’investigació internacional, finançat per la Secretaria de Ciència i Tècnica i Estudis Regionals de la Universitat Nacional de Jujuy i desenvolupat entre els anys 2012 i 2015. Amb una metodologia qualitativa i longitudinal, les dades es van obtenir d’una mostra d’estudiants del Grau de Mestre a l’inici i en el darrer mes de de la formació universitària. Els principales resultats apunten, encara que amb alguns matissos, que: 1) la manera en què els professors imparteixen la docència condiciona la metodologia dels futurs docents; 2) les innovacions tecnològiques han estat més rellevants que les metodològiques i 3) les característiques que mostra el docent en la creació d’ambients d’aprenentatge es troben entre els aspectes destacats com a necessris per a la millora de les experiències formatives de l’alumnat.
Paraules clau
Expectatives de l’estudiant, Formació de professors, Innovacions educatives, Investigació qualitativa, Veu de l’alumnat

Article Details

Com citar
Porto Currás, Mónica et al. “Expectatives i valoracions de futurs mestres sobre innovacions didàctiques”. Revista d’Innovació Docent Universitària, no. 10, pp. 33-43, https://raco.cat/index.php/RIDU/article/view/332165.

Articles més llegits del mateix autor/a