Aprendre de manera autònoma a la universitat: una experiència dins de l’assignatura d’Antropologia i Sociologia de l’Art amb estudiants de Belles Arts

Main Article Content

Fernando Herraiz García
El text presenta una experiència d’aprendre amb estudiants d’Antropologia y Sociologia de l’Art, assignatura de caràcter obligatori del primer any del grau de Belles Arts. Considerant els canvis acadèmics que experimenten els estudiants en iniciar les seves carreres acadèmiques, el curs va plantejar algunes estratègies d’aprendre de manera autònoma anant més enllà dels continguts prescrits; per dur a terme això, per una banda, es va proposar centrar el curs en els temes d’interès dels estudiants, i per una altra banda, se’ls va posar en el paper d’investigadors que aprenen a partir de les seves pròpies vivències. Aquesta tasca es va desenvolupar dins d’una perspectiva autoetnogràfica d’investigació assumint qüestions que les situaven dins del context social de l’art viscudes en primera persona. En aquest sentit, el present article mostra l’experiència des d’una doble dimensió: per una banda, la relacionada amb els dilemes metodològics i el paper dels estudiants com a autors dels seus estudis, i per una altra banda, una dimensió reflexiva al voltant d’aspectes de la sociologia de l’art posats en qüestió des de l’assignatura.
Paraules clau
Aprendre autònom, Sociologia de l’art, Autoetnografia, Relacions pedagògiques, Educació artística,

Article Details

Com citar
Herraiz García, Fernando. “Aprendre de manera autònoma a la universitat: una experiència dins de l’assignatura d’Antropologia i Sociologia de l’Art amb estudiants de Belles Arts”. Revista d’Innovació Docent Universitària, no. 9, pp. 134-47, https://raco.cat/index.php/RIDU/article/view/318263.