Aprendre de manera autònoma a la universitat: una experiència dins de l’assignatura d’Antropologia i Sociologia de l’Art amb estudiants de Belles Arts
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Fernando Herraiz García
El text presenta una experiència d’aprendre amb estudiants d’Antropologia y Sociologia de l’Art, assignatura de caràcter obligatori del primer any del grau de Belles Arts. Considerant els canvis acadèmics que experimenten els estudiants en iniciar les seves carreres acadèmiques, el curs va plantejar algunes estratègies d’aprendre de manera autònoma anant més enllà dels continguts prescrits; per dur a terme això, per una banda, es va proposar centrar el curs en els temes d’interès dels estudiants, i per una altra banda, se’ls va posar en el paper d’investigadors que aprenen a partir de les seves pròpies vivències. Aquesta tasca es va desenvolupar dins d’una perspectiva autoetnogràfica d’investigació assumint qüestions que les situaven dins del context social de l’art viscudes en primera persona. En aquest sentit, el present article mostra l’experiència des d’una doble dimensió: per una banda, la relacionada amb els dilemes metodològics i el paper dels estudiants com a autors dels seus estudis, i per una altra banda, una dimensió reflexiva al voltant d’aspectes de la sociologia de l’art posats en qüestió des de l’assignatura.
Paraules clau
Aprendre autònom, Sociologia de l’art, Autoetnografia, Relacions pedagògiques, Educació artística,
Article Details
Com citar
Herraiz García, Fernando. “Aprendre de manera autònoma a la universitat: una experiència dins de l’assignatura d’Antropologia i Sociologia de l’Art amb estudiants de Belles Arts”. Revista d’Innovació Docent Universitària, no. 9, pp. 134-47, https://raco.cat/index.php/RIDU/article/view/318263.
Drets
Drets d'autor
L'autor/a que publica en aquesta revista accepta les condicions següents:
- L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra.
- Els textos es difondran amb la llicència de reconeixement 4.0 Espanya de Creative Commons, la qual permet compartir, distribuir, reproduir i la comunicació pública, sempre que se’n reconegui l’autoria i la revista.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Fernando Herraiz García, UNA EXPERIÈCIA BASADA A APRENDRE DE MANERA AUTÒNOMA DINS DEL CONTEXT UNIVERSITARI. APRENENT SOCIOLOGIA AMB ESTUDIANTS DEL GRAU DE CONSERVACIÓ I RESTAURACIÓ DE BÉNS CULTURALS , Revista d'Innovació Docent Universitària: Núm. 7 (2015)