PORTAFOLIS ELECTRÒNIC I ACTITUDS CAP A LES TIC DE L'ALUMNAT EN L'ASSIGNATURA DE PRÀCTIQUES EXTERNES

Main Article Content

Maria José Rubio Hurtado
Ruth Vilà Baños
Assumpta Aneas Álvarez
En l’assignatura de Pràctiques Externes del grau de Pedagogia de la Universitat de Barcelona es va implementar un sistema de portafolis electrònic durant el curs 2013-14. L’objectiu general era conèixer l’apreciació per part dels estudiants de la inclusió del portafolis electrònic en l’assignatura i identificar possibles variables que poguessin afectar. Altres objectius van ser identificar els usos que fan el estudiants del portafolis electrònic i la influència de la utilització del portafolis electrònic en la actitud cap a les TIC. Per aconseguir aquests objectius es va dissenyar un qüestionari format per quatre dimensions (Formació rebuda en la plataforma, Usos del portafolis electrònic per part de l’alumnat, Competències en TIC de l’alumnat, Actitud cap a les TIC de l’alumnat), el qual es va aplicar a l’inici i al final de l’experiència. Les conclusions apunten que: a) la inclusió del portafolis electrònic en el Practicum resulta interessant per a l’alumnat; b) existeix una relació entre competència digital percebuda per l’alumnat, la actitud cap a les TIC i la valoració del portafolis electrònic, d) l’actitud cap a les TIC de l’alumnat millora després de l’ experiència amb el portafolis electrònic i e) la formació i l’experiència en portafolis són elements importants per a la valoració i l’ús de l’eina esmentada.
Paraules clau
Portafolis electrònic, Actitud cap a les TIC, Practicum de pedagogia,

Article Details

Com citar
Rubio Hurtado, Maria José et al. “PORTAFOLIS ELECTRÒNIC I ACTITUDS CAP A LES TIC DE L’ALUMNAT EN L’ASSIGNATURA DE PRÀCTIQUES EXTERNES”. Revista d’Innovació Docent Universitària, no. 7, pp. 57-70, https://raco.cat/index.php/RIDU/article/view/286963.

Articles més llegits del mateix autor/a