Disseny d'aplicatius “d’autodiagnòstic sectorials” com a suport del treball autònom en el nou EEES

Main Article Content

Susana Marín feria
Francisco Llorente Galera
Salvador Torra Porras
Elena Rico Gomez
Margarita Carrillo Lopez
L'objectiu d'aquests aplicatius, centrats cadascun d'ells en diferents sectors de l'economia, és facilitar la consecució d'un dels objectius vinculats a la implantació de l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES), on s'estableix que el procés formatiu universitari ha de basar-se a desenvolupar l'estudi continuat i autònom dels estudiants (self-regulated/managed learning). El nostre aplicatiu informàtic és un instrument mitjançant el qual l'alumne, de forma autònoma, pot autoavaluar quin és el seu nivell de coneixement dels continguts de les assignatures d'Estadística (grau d’A.D.E. de la Universitat de Barcelona) via l'anàlisi d'una empresa situada en un determinat sector econòmic. En aquest sentit, també pot entendre's com un material didàctic en la línia de l'anomenat aprenentatge basat en problemes (problem-based learning). Amb una estructura dinàmica, basada en qüestions d'opció múltiple, i incorporada com un mòdul dins de la plataforma Moodle (utilitzada per la Universitat de Barcelona), permet una execució “on-line” del seu contingut. La nostra eina és un exemple més de com l'ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), pot contribuir enormement a la innovació dels processos d'ensenyament-aprenentatge en el marc universitari.
Paraules clau
EEES, Trabajo autónomo o autorregulado, Aprendizaje basado en problemas, Proceso de autoevaluación, TIC, Aplicativo informático “on-line”, Análisis estadístico empresarial

Article Details

Com citar
Marín feria, Susana et al. “Disseny d’aplicatius ‘d’autodiagnòstic sectorials’ com a suport del treball autònom en el nou EEES”. Revista d’Innovació Docent Universitària, no. 4, pp. 1-13, https://raco.cat/index.php/RIDU/article/view/234081.