Estudi descriptiu del rendiment acadèmic en els tres períodes de docència universitària durant la COVID-19

Main Article Content

Pilar Aparicio-Chueca
Mercè Bernardo Vilamitjana
Marius Domínguez-Amorós
Amal Elasri-Ejjaberi
Irene Maestro-Yarza
Xavier Ma. Triadó i Ivern

Introducció. La situació d’emergència declarada el març del 2020 va provocar un canvi immediat en la metodologia de la docència presencial, que es va estendre a la manera de fer les valoracions. Es va substituir el sistema presencial pel sistema en línia, incloent-hi tant la docència com l’avaluació (contínua i única).


Mètode. L’objectiu d’aquest article és doble. Primer, estudiar les innovacions metodològiques tant reactives com proactives per part de l’àrea acadèmica, i segon, analitzar-ne els efectes en el rendiment acadèmic universitari. Per això, s’analitzen i s’estudien els canvis metodològics introduïts a les assignatures del grau en ADE de la Universitat de Barcelona, com a exemple d’un grau relatiu a les ciències socials, i el rendiment acadèmic de cadascuna.


Resultats i discussió. En primer lloc, s’han pogut distingir tres períodes de docència: docència d’emergència remota, docència en línia, i model de docència híbrid. En segon lloc, l’estudi del rendiment de les assignatures i de l’anàlisi de les addendes dels plans docents permet concloure que s’han incorporat eines virtuals docents, però que no hi ha hagut modificacions metodològiques significatives, un repte pendent d’implementar per provocar canvis en tot el procés.

Paraules clau
Covid-19, Rendiment acadèmic, Proves objectives, Ensenyament remot d'emergència, Avaluació

Article Details

Com citar
Aparicio-Chueca, Pilar et al. “Estudi descriptiu del rendiment acadèmic en els tres períodes de docència universitària durant la COVID-19”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 16, no. 1, pp. 1-17, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/412928.

Articles més llegits del mateix autor/a