Estudi descriptiu del rendiment acadèmic en els tres períodes de docència universitària durant la COVID-19
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Introducció. La situació d’emergència declarada el març del 2020 va provocar un canvi immediat en la metodologia de la docència presencial, que es va estendre a la manera de fer les valoracions. Es va substituir el sistema presencial pel sistema en línia, incloent-hi tant la docència com l’avaluació (contínua i única).
Mètode. L’objectiu d’aquest article és doble. Primer, estudiar les innovacions metodològiques tant reactives com proactives per part de l’àrea acadèmica, i segon, analitzar-ne els efectes en el rendiment acadèmic universitari. Per això, s’analitzen i s’estudien els canvis metodològics introduïts a les assignatures del grau en ADE de la Universitat de Barcelona, com a exemple d’un grau relatiu a les ciències socials, i el rendiment acadèmic de cadascuna.
Resultats i discussió. En primer lloc, s’han pogut distingir tres períodes de docència: docència d’emergència remota, docència en línia, i model de docència híbrid. En segon lloc, l’estudi del rendiment de les assignatures i de l’anàlisi de les addendes dels plans docents permet concloure que s’han incorporat eines virtuals docents, però que no hi ha hagut modificacions metodològiques significatives, un repte pendent d’implementar per provocar canvis en tot el procés.
Article Details
Drets d'autor
L’autor conserva els drets d’autoria, i concedeix a REIRE els drets de la primera publicació de l’article.
Tots els continguts inclosos a la Revista d'Innovació i Recerca en Educació estan subjectes a la llicència Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, que permet la reproducció, distribució i comunicació pública sempre que es reconegui l'autor i la revista.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Xavier Triadó-Ivern, Pilar Figuera, Pilar Aparicio-Chueca, María-Luisa Rodríguez, Natalia Jaría, Mercedes Torrado-Fonseca, Ernest Pons, Montserrat Freixa-Niella, Immaculada Dorio-Alcaraz, Màrius Domínguez-Amorós, Estudi de l'abandonament a les universitats públiques catalanes. L'anàlisi de dues cohorts de la base de dades UNEIX , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2010: Vol.: 3 Núm.: 2
- Mercè Bernardo Vilamitjana, Pilar Presas, Daniel Bernard Vilamitjana, María Carmen Gracia, María Pilar López-Jurado González, Rubén Huertas-García, Raúl Escalante, L’aprenentatge basat en el joc: aplicació a l’assignatura de Gestió de la Qualitat , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2017: Vol.: 10 Núm.: 1
- Xavier Triadó-Ivern, Pilar Aparicio-Chueca, Amal Elasri-Ejjaberi, L’avaluació de competències a l’Educació Superior: el cas d’un màster universitari , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2013: Vol.: 6 Núm.: 1