Treball en grup, coavaluació i doble correcció d’exercicis com a estratègies per a l’ensenyament de mètodes quantitatius d’investigació en sociologia
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Ana María Pérez Marín
Lidia Daza-Pérez
Manuela Alcañiz
INTRODUCCIÓ. La sociologia i l’estadística són part del programa d’estudis de molts graus i màsters, alguns dels quals no focalitzats en mètodes quantitatius d’investigació. És el cas de programes específics de gestió empresarial, en què els mètodes d’investigació quantitatius en sociologia apareixen de forma marginal en una sola assignatura. En aquestes assignatures, convé introduir estratègies docents innovadores que puguin motivar i ajudar l’alumnat en el seu procés d’aprenentatge. MÈTODE. Descrivim la nostra experiència i els resultats d’implementar el treball en grup, la coavaluació i la doble correcció d’exercicis com a estratègies per a l’ensenyament de mètodes quantitatius aplicats a la investigació sociològica en el màster en Direcció d’Entitats Esportives de la Universitat de Barcelona. RESULTATS. Les notes en les activitats de coavaluació individuals estan positivament correlacionades. Aquestes notes permeten discriminar entre alumnes amb un major o menor rendiment, pel fet d’estar positivament correlacionades amb les notes finals. DISCUSSIÓ. Aquestes estratègies han estat sempre ben rebudes pels estudiants i els han ajudat en el seu procés d’aprenentatge. Concloem que la coavaluació pot combinar-se fàcilment amb el treball en grup i que pot ser utilitzada en el nostre context com una activitat individual en comptes de l’examen final.
Paraules clau
Treball en equip, Coavaluació, Doble correcció d’exercicis, Sociologia, Estadística
Article Details
Com citar
Pérez Marín, Ana María et al. “Treball en grup, coavaluació i doble correcció d’exercicis com a estratègies per a l’ensenyament de mètodes quantitatius d’investigació en sociologia”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 11, no. 2, pp. 126-37, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/340675.
Drets
Drets d'autor
L’autor conserva els drets d’autoria, i concedeix a REIRE els drets de la primera publicació de l’article.
Tots els continguts inclosos a la Revista d'Innovació i Recerca en Educació estan subjectes a la llicència Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, que permet la reproducció, distribució i comunicació pública sempre que es reconegui l'autor i la revista.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Gemma Abío, Manuela Alcañiz, Marta Arespa, Helena Chuliá Soler, Marta Gómez-Puig, Ester Manna, Concepció Patxot, Glòria Rubert, Fernando Sánchez-Losada, Mònica (Serrano Gutiérrez) Serrano, Alexandrina Petrova Stoyanova, Montserrat Vilalta-Bufí, Mètodes d'aprenentatge actiu en grups grans d'estudiants repetidors , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2018: Vol.:11 Núm.: 2
- Lidia Daza-Pérez, La tutoria entre iguals com a eina per millorar l’aprenentatge universitari , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2011: Vol.: 4 Núm.: 1
- Manuela Alcañiz, Maria Carme Riera i Prunera, Óscar Clavería González, La formació competenci al dels llicenciats en economia i empresa: una visió des del seu entorn professional , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2013: Vol.: 6 Núm.: 2
- Gemma Abio, Manuela Alcañiz, Carlos M. Belloni, Marta Gómez-Puig, Luis Ortiz-Gracia, Vicente Royuela, Glòria Rubert, Mònica Serrano, Alexandrina Stoyanova, Impacte entre iguals als resultats educatius en Economia , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: Vol. 15 Núm. 2 (2022): (gener-juny, 2022)