Treball en grup, coavaluació i doble correcció d’exercicis com a estratègies per a l’ensenyament de mètodes quantitatius d’investigació en sociologia

Main Article Content

Ana María Pérez Marín
Lidia Daza-Pérez
Manuela Alcañiz
INTRODUCCIÓ. La sociologia i l’estadística són part del programa d’estudis de molts graus i màsters, alguns dels quals no focalitzats en mètodes quantitatius d’investigació. És el cas de programes específics de gestió empresarial, en què els mètodes d’investigació quantitatius en sociologia apareixen de forma marginal en una sola assignatura. En aquestes assignatures, convé introduir estratègies docents innovadores que puguin motivar i ajudar l’alumnat en el seu procés d’aprenentatge. MÈTODE. Descrivim la nostra experiència i els resultats d’implementar el treball en grup, la coavaluació i la doble correcció d’exercicis com a estratègies per a l’ensenyament de mètodes quantitatius aplicats a la investigació sociològica en el màster en Direcció d’Entitats Esportives de la Universitat de Barcelona. RESULTATS. Les notes en les activitats de coavaluació individuals estan positivament correlacionades. Aquestes notes permeten discriminar entre alumnes amb un major o menor rendiment, pel fet d’estar positivament correlacionades amb les notes finals. DISCUSSIÓ. Aquestes estratègies han estat sempre ben rebudes pels estudiants i els han ajudat en el seu procés d’aprenentatge. Concloem que la coavaluació pot combinar-se fàcilment amb el treball en grup i que pot ser utilitzada en el nostre context com una activitat individual en comptes de l’examen final.
Paraules clau
Treball en equip, Coavaluació, Doble correcció d’exercicis, Sociologia, Estadística

Article Details

Com citar
Pérez Marín, Ana María et al. “Treball en grup, coavaluació i doble correcció d’exercicis com a estratègies per a l’ensenyament de mètodes quantitatius d’investigació en sociologia”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 11, no. 2, pp. 126-37, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/340675.

Articles més llegits del mateix autor/a