La literatura com a patrimoni i com a experiència
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
A partir de la distinció de la literatura entesa com a patrimoni col·lectiu o entesa com a experiència personal, es proposa un replantejament de la docència de la literatura a l’ensenyament universitari o secundari que situï una i altra dimensió en el lloc que els pertoca per tal d’afavorir l’aprenentatge. S’insisteix en la importància de promoure una actitud metacognitiva, lliure de prejudicis i atenta en un procés de coneixement que parteix de l’estímul inicial (l’obra literària), es desenvolupa mitjançant una «conversa» amb altres autors i lectors (presents i passats) i desemboca en la comprensió del text. La dimensió experiencial determina el valor del procés, mentre que la dimensió patrimonial l’enriqueix; al mateix temps, el text no ha de deixar de ser-ne el punt de referència central.
Article Details
(c) 2025
Articles més llegits del mateix autor/a
- Lola , 1951- Badia, Joan Santanach i Suñol, Albert Soler, La llengua i la literatura de Ramon Llull: llocs comuns, malentesos i propostes , Marges, Els: revista de llengua i literatura: 2009: Núm.: 87
- Albert Soler, Jaume Roig, L’Espill , Marges, Els: revista de llengua i literatura: 2009: Núm.: 88