L’aprenent de llengua quan aprèn l’escrit

Main Article Content

Ana Leonor Teberosky Coronado
Maria-Josep Jarque
Aquest article presenta algunes reflexions sobre l’ensenyament de la llengua i l’alfabetització, que considerem fonamentals en els processos d’instrucció. Defensa la conceptualització de la llengua com a activitat i exposa alguns dels efectes de l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura en els individus, relacionats amb la representació de la pròpia llengua i l’ús d’altres sistemes semiòtics. També tracta les relacions entre oralitat i escriptura i el seu impacte en l’estructura lingüística, les diferències entre sistema gràfic i llengua escrita. Aquestes qüestions afecten les formes d’ensenyar: les característiques de les activitats d’ensenyament i l’input que reben els infants, la multimodalitat, les ajudes del professor, així com l’ús d’instruments lingüístics externs.
Paraules clau
alfabetització, ensenyament de la llengua, llengua escrita

Article Details

Com citar
Teberosky Coronado, Ana Leonor; and Jarque, Maria-Josep. “L’aprenent de llengua quan aprèn l’escrit”. LSC– Llengua, societat i comunicació, no. 14, pp. 68-81, https://raco.cat/index.php/LSC/article/view/313494.