Escriure per aprendre

Main Article Content

Ana Leonor Teberosky Coronado
Hem escollit el títol «Escriure per aprendre» per descriure la nostra posició respecte al procés d’ensenyament i aprenentatge del llenguatge escrit, del tot diferent de la corrent més generalitzada d’organitzar l’aprenentatge escolar començant per ensenyar el codi. Des d’aquesta posició es representa el procés amb una relació explícita entre lectura i escriptura i amb el coneixement del llenguatge oral. A més es diferencia les funcions entre adult i nen. A l’adult li correspon la tasca de lectura de textos adreçada als infants (en la lectura en veu alta, LVA), la tasca d’escriba dels textos produïts oralment pels nens; als nens i nenes els corresponen la tasca de participar en la lectura feta per l’adult i la de fer una reformulació o una reescriptura dels textos escoltats. Les lectures i les escriptures compartides passaran a constituir la infraestructura de l’aprenentatge en un programa d’intervenció a l’aula que es presenta en aquest article i que desenvolupen des de fa temps en algunes escoles públiques de Barcelona.
Paraules clau
aprenentatge, llenguatge escrit, llenguatge oral, LVA

Article Details

Com citar
Teberosky Coronado, Ana Leonor. “Escriure per aprendre”. LSC– Llengua, societat i comunicació, no. 14, pp. 21-29, https://raco.cat/index.php/LSC/article/view/313387.