Emergence of Confidence with Principles of Curiosity and Information Processing Philosophy of Mind and Cognitive Neuroeducation Approach [Neuromads version]
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
By integrating basic discoveries in cognitive neuroscience with educational technology, researchers in neuroeducation strive to enhance curricula to foster curiosity and boost confidence levels in learners. The development of confidence is closely related to the principles of curiosity and information processing. When people are interested in a topic, they are more likely to seek out information and engage in learning experiences that can lead to deeper understanding. By embracing curiosity and honing their information-processing skills, people can develop a strong self-confidence that empowers them to take new challenges and pursue their goals with determination.
Moreover, heightened curiosity drives individuals to actively seek out new information, showcasing the profound impact of curiosity on knowledge acquisition. This study focuses on boosting confidence in individuals through the application of curiosity and information knowledge processing techniques to elevate the standards of education and training across both traditional and modern methodologies. The integration of these principles is poised to revolutionize the learning experience, fostering a more dynamic and effective approach to knowledge acquisition and skill development.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.
(c) vikas pathak, 2024
Drets d'autor
Els autors que publiquen en aquesta revista accepten els següents termes:
a. Els autors conserven els drets d’autor i d’organisme a la revista el dret de la primera publicació
b. Els textos que es publicaran sota una Llicència d'Atribució No Comercial Creative Commons permeten altres activitats del treball, sempre que inclogui un reconeixement de l’autorització del treball, la seva actualització inicial en aquesta revista i els termes de la llicència, i no se'n faci un ús comercial.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Vikas Pathak, Kundan Lal Verma, Emergence of Confidence with Principles of Curiosity and Information Processing. Philosophy of Mind and Cognitive Neuroeducation Approach , Journal of Neuroeducation: Vol. 5 Núm. 1 (2024): Monogràfic. Avenços i desafiaments en la comprensió lectora: evidència científica i neuroeducació per millorar l'alfabetització i la lectura - Vol. 5, Núm. 1 (2024)
- Kundan Lal Verma, Correlacions electrofisiològiques (EEG) dels efectes de la recompensa en la percepció sensorial primerenca en humans , Journal of Neuroeducation: Vol. 4 Núm. 2 (2024): Journal of Neuroeducation - Volume IV, Issue 2, February 2024