Anàlisi de la interacció en la tutoria entre alumnes d’edats diferents en els racons de ciències
Article Sidebar
Citaciones en Google Académico
Main Article Content
R. Civil Sirera
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctiac de la Matemàtica i les Ciències Experimentals
M. Eespinet Blanch
Universitat Autònoma de Barcelona
M. Izquierdo Aymerich
Universitat Autònoma de Barcelona
L’objectiu general d’aquest treball és analitzar la interacció entre l’alumne de 4t d’ESO i els nens de cicle inicial de primària en el racó de ciències, on s’aplica la tutoria entre alumnes d’edats diferents. Es volen aportar raons justificades que permetin introduir, fomentar i millorar aquest tipus de tutoria com a activitat d’ensenyament-aprenentatge en el context escolar del treball de les ciències. Es pretén confirmar que es tracta d’una activitat enriquidora per a tots els participants i que pot ser utilitzada com a instrument d’atenció a la diversitat a l’aula de ciències. S'analitzen els modes comunicatius i el tipus de discurs del tutor per tal d'identificar els estils comunicatius. S'aprofundeix també en el coneixement de la tutoria entre alumnes d'edats diferents a l'aula com a estratègia instruccional.
Article Details
Cómo citar
Civil Sirera, R. et al. «Anàlisi de la interacció en la tutoria entre alumnes d’edats diferents en els racons de ciències». Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, n.º Extra, pp. 1071-5, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/293903.
Artículos más leídos del mismo autor/a
- M. Izquierdo Aymerich, Simposio : los libros de texto : análisis y propuestas de futuro , Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2009): VIII Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias
- M. Izquierdo Aymerich, C. Merino Rubilar, Los modelos en la enseñanza de la Química , Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2009): VIII Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias
- A. Via Giménez, M. Izquierdo Aymerich, De los objetivos curriculares a las competencias escolares , Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2009): VIII Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias
- A. Marzabal, R. Civil Sirera, Diferents maneres de descriure el món : una activitat introductòria de ciències a l’aula , Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2009): VIII Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias
- C. Agudelo Carvajal, A. Marzábal Blancafort, M. Izquierdo Aymerich, Distintas narrativas para un mismo contenido : la tabla periódica en los libros de texto , Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2009): VIII Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias