Trets del professorat associats a l'ús de diferents estratègies metodològiques a les classes de ciències
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Javier Gil-Flores
Universidad de Sevilla
En aquest treball s'analitza l'actuació a l'aula del professorat que imparteix ciències en educació secundària obligatòria, considerant una mostra de 365 professors espanyols de ciències que van participar en l'enquesta TALIS 2013 (Teaching and Learning International Survey) promoguda per l'OCDE. Es van identificar dos tipus d'estratègies metodològiques properes a un ensenyament dirigit pel professor (tradicional) i un ensenyament centrat en l'alumne (alternativa). A més, van ser explorades algunes de les característiques personals i professionals dels docents vinculades a l'ocupació de cada estratègia metodològica. Els resultats vinculen la metodologia alternativa a la col·laboració professional, les creences constructivistes i la participació en activitats de desenvolupament professional efectiu.
Paraules clau
educació secundària obligatòria, metodologies d'ensenyament, professorat de ciències, característiques del professorat, estudi TALIS
Article Details
Com citar
Gil-Flores, Javier. “Trets del professorat associats a l’ús de diferents estratègies metodològiques a les classes de ciències”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 35, no. 1, pp. 175-92, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/319574.
Biografia de l'autor/a
Javier Gil-Flores, Universidad de Sevilla
Catedrático de Universidad, en el Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Javier Gil-Flores, Actitudes del alumnado español hacia las ciencias en la evaluación pisa 2006 , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2012: Vol.: 30 Núm.: 2