Percepcions d'estudiants per a mestres d'educació primària sobre els models analògics com a recurs didàctic
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Natalia Jiménez-Tenorio
Universidad de Cádiz
Lourdes Aragón Núñez
Universidad de Cádiz
José María Oliva Martínez
Universidad de Cádiz
En aquest article s'investiguen les opinions de 169 alumnes del Grau d'Educació Primària sobre la utilitat de diversos models analògics empleats en la seva formació sobre el fenomen de les estacions. Per a això, en finalitzar l'experiència d'aprenentatge sobre dita tòpica, se'ls va administrar un qüestionari a fi de valorar les seves percepcions sobre aquest tema. En ell, es van contemplar dues variables: el model concret avaluat i la població a la qual va dirigit (mestres enfront d'alumnes de primària). Els resultats obtinguts van mostrar nivells de valoració que anaven de moderats a alts. A més, la variabilitat de les respostes s'explicava millor a partir de la idiosincràsia del model avaluat que en funció del tipus de subjecte destinatari. No obstant això, no sempre la intencionalitat didàctica dipositada pel docent en cada recurs va ser adequadament percebuda pels participants.
Paraules clau
formació de mestres, models analògics, modelització, percepcions, sistema Sol-Terra
Article Details
Com citar
Jiménez-Tenorio, Natalia et al. “Percepcions d’estudiants per a mestres d’educació primària sobre els models analògics com a recurs didàctic”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 34, no. 3, pp. 91-112, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/314147.
Biografia de l'autor/a
Natalia Jiménez-Tenorio, Universidad de Cádiz
Profesora del Departamento de Didáctica de la Facultad de Ciencias Sociales en el área de Didáctica de las Ciencias Experimentales.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Lourdes Aragón Núñez, Evaluando el uso del huerto ecológico en la formación inicial de maestros/as desde la asignatura de Educación Ambiental en Infantil , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Natalia Tenorio Jiménez, Lourdes Aragón Núñez, José María Oliva-Martínez, Progresión en las visiones epistemológicas de estudiantes de especialidades de ciencias del máster en profesorado de secundaria , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Natalia Jimenez-Tenorio, Lourdes Aragón Núñez, Progresión de las concepciones de los futuros maestros/as de primaria acerca de la naturaleza de los modelos , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)