Com són les anotacions de matemàtiques d'un estudiant? Influència dels elements matemàtics i les seves relacions

Main Article Content

Matías Arce Sánchez
Laura Conejo Garrote
Tomás Ortega del Rincón
Aquesta recerca es desenvolupa en tres classes de primer de batxillerat amb una metodologia tradicional. En ella, comparem els diferents tipus d'elements i relacions exposats pels docents amb les anotacions que els estudiants escriuen en els seus quaderns. El tòpic és regles i tècniques de derivació. Es consideren marcs d'anàlisis de contingut, construint mapes d'elements i relacions per realitzar la comparació. Detectem una àmplia gamma de perfils de transcripció en alumnes, especialment en contextos on el professor combina l'obtenció de les regles a partir de la seva justificació amb la seva aplicació pràctica. En les anotacions predomina un enfocament procedimental i simbòlic, influït per la pissarra, unit a una transcripció molt baixa dels elements de naturalesa relacional presents en el discurs oral.
Paraules clau
anotacions, regles de derivació, anàlisi de contingut, mapa d'elements i relacions, batxillerat

Article Details

Com citar
Arce Sánchez, Matías et al. “Com són les anotacions de matemàtiques d’un estudiant? Influència dels elements matemàtics i les seves relacions”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 34, no. 1, pp. 149-72, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/306641.
Biografies de l'autor/a

Matías Arce Sánchez, Universidad de Valladolid

Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la Matemática

Laura Conejo Garrote, Universidad de Valladolid

Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la Matemática

Tomás Ortega del Rincón, Universidad de Valladolid

Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la Matemática