Com són les anotacions de matemàtiques d'un estudiant? Influència dels elements matemàtics i les seves relacions
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Matías Arce Sánchez
Universidad de Valladolid
Laura Conejo Garrote
Universidad de Valladolid
Tomás Ortega del Rincón
Universidad de Valladolid
Aquesta recerca es desenvolupa en tres classes de primer de batxillerat amb una metodologia tradicional. En ella, comparem els diferents tipus d'elements i relacions exposats pels docents amb les anotacions que els estudiants escriuen en els seus quaderns. El tòpic és regles i tècniques de derivació. Es consideren marcs d'anàlisis de contingut, construint mapes d'elements i relacions per realitzar la comparació. Detectem una àmplia gamma de perfils de transcripció en alumnes, especialment en contextos on el professor combina l'obtenció de les regles a partir de la seva justificació amb la seva aplicació pràctica. En les anotacions predomina un enfocament procedimental i simbòlic, influït per la pissarra, unit a una transcripció molt baixa dels elements de naturalesa relacional presents en el discurs oral.
Paraules clau
anotacions, regles de derivació, anàlisi de contingut, mapa d'elements i relacions, batxillerat
Article Details
Com citar
Arce Sánchez, Matías et al. “Com són les anotacions de matemàtiques d’un estudiant? Influència dels elements matemàtics i les seves relacions”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 34, no. 1, pp. 149-72, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/306641.
Biografies de l'autor/a
Matías Arce Sánchez, Universidad de Valladolid
Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la MatemáticaLaura Conejo Garrote, Universidad de Valladolid
Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la MatemáticaTomás Ortega del Rincón, Universidad de Valladolid
Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la MatemáticaArticles més llegits del mateix autor/a
- Andrés Palacios Picos, Santiago Hidalgo Alonso, Ana Maroto Saez, Tomás Ortega del Rincón, Causas y consecuencias de la ansiedad matemática mediante un modelo de ecuaciones estructurales , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2013: Vol.: 31 Núm.: 2
- Ainhoa Berciano Alcaraz, Tomás Ortega del Rincón, Milagros Puerta Rebuel, Aprenentatges de les interpolacions gràfiques i algebraiques. Anàlisi comparativa , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2015: Vol.: 33 Núm.: 3
- Cristina Pecharromán Gómez, Matías Arce Sánchez, Laura Conejo Garrote, Estrategias y errores de conversión entre representaciones de intervalos de la recta real , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 37 Núm. 3 (2019)