La medicalització de la societat, un context per promoure el desenvolupament i ús de coneixements científics sobre el cos humà
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Ana M. Domènech Calvet
Universitat Autònoma de Barcelona
Conxita Máquez Bargalló
Universitat Autònoma de Barcelona
Anna Marbà- Tallada
Universitat Autònoma de Barcelona
Montserrat Roca Tort
Universitat Autònoma de Barcelona
En aquesta recerca s'ha dissenyat i implementat una unitat didàctica sobre la medicalització de la societat per afavorir el desenvolupament de coneixements científics. S'analitzen: a) les idees prèvies de 283 alumnes de 1r de batxillerat i 164 de 3r d’ESO, b) l'evolució d'aquestes idees, c) el tipus d'informació amb el qual justifiquen actuacions relacionades amb l'automedicació, i, d) les diferències que s'observen en funció del curs. Els resultats mostren que, al final de la unitat, les explicacions dels alumnes s'ajusten més al model científic i que, encara que fan referència a aquests coneixements quan responen preguntes emmarcades en un context científic, també emfatitzen creences, experiències i valors personals quan el context passa a ser quotidià. Es comenten implicacions educatives derivades dels resultats.
Paraules clau
competència científica, controvèrsies socio-científiques, efectes secundaris, cos humà com a sistema, acció medicaments
Article Details
Com citar
Domènech Calvet, Ana M. et al. “La medicalització de la societat, un context per promoure el desenvolupament i ús de coneixements científics sobre el cos humà”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 33, no. 1, pp. 101-25, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/288574.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Montserrat Roca Tort, Conchita Márquez Bargalló, Neus Sanmartí Puig, Las preguntas de los alumnos: una propuesta de análisis , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2013: Vol.: 31 Núm.: 1
- Ana Mª Doménech Calvet, Montserrat Roca Tort, Conxita Márquez Bargalló, La medicalización como contexto sociocientífico para promover el desarrollo y uso de conocimientos científicos , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2013): IX Congrés d'Investigació en Didàctica de les Ciències